صفاری نطنزی: سفرای مشمول قانون بازنشستگان پس از آخر ماموریت شان به كشور باز می گردند

صفاری نطنزی: سفرای مشمول قانون بازنشستگان پس از آخر ماموریت شان به كشور باز می گردند سنج نیوز: رییس كمیته سیاست خارجی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت كه معدود سفرایی كه مشمول قانون ممنوعیت به كارگیری بازنشستگان می گردد پس از آخر ماموریت شان به كشور بازگشته و بازنشسته می شوند.


مرتضی صفاری نطنزی در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت شمولیت قانون منع به كارگیری بازنشستگان درباره سفرا، اظهار داشت: قانون عام است و استثناپذیر نیست. دو یا سه سفیر شامل قانون منع به كارگیری بازنشستگان می شوند كه پس از آخر دوره ماموریت شان به كشور بازگشته و بازنشسته می شوند.

وی با تاكید بر این كه این سفرا زودتر از دوران ماموریت شان برنمی گردند، اظهار نمود: حضور سفیران ما در كشورهای مختلف برپایه موافقت نامه و رد و بدل شدن استوارنامه است. این یعنی كشور پذیرنده هم مشاركت دارد. نمی گردد یك مرتبه یك سفیر را به كشور بازگرداند، بنابراین منع قانونی وجود ندارد كه سفیران مشمول قانون ممنوعیت به كارگیری بازنشستگان چند ماه بیشتر از موعد قانونی ادامه فعالیت دهند، بنابراین باید صبر كرد تا دوره ماموریت شان تمام شده و بعد فردی بعنوان جایگزین ماموری شود.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری این كه پرداخت ماموریت های وزارت خارجه به صورت حقوق نیست، اظهار داشت: به آنها فوق العاده پرداخت می شود، بنابراین مشكلی از نظر پرداختی نخواهند داشت و وزارت خارجه می تواند به ماموران اعزامی خود پرداختی های فوق العاده اش را بدهد.




1397/09/03
15:44:17
5.0 / 5
4528
تگهای خبر: سفیر , سیاست , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز