اعلام جزییات بودجه ۱۴۰۳مناطق ۲۲ گانه تهران

اعلام جزییات بودجه ۱۴۰۳مناطق ۲۲ گانه تهران سنج نیوز: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، جزییات بودجه مناطق 22گانه پایتخت در سال 1403 را تشریح نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد آخوندی درباب بودجه مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: بودجه مناطق امسال ۱۵ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با ۵۸ درصد رشد به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.
وی با اعلان اینکه در منطقه یک بودجه هزار و ۱۶۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ با ۴۷ درصد رشد به هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان در سال آینده رسید که ۶.۸ درصد بودجه مناطق را به خود اختصاص می دهد، تصریح کرد: بودجه منطقه ۲ از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با ۵۰ درصد رشد به هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان رسید و ۶.۶ درصد از سهم بودجه مناطق را به خود اختصاص داد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سهم ۴.۴ درصدی منطقه ۳ از بودجه مناطق، اشاره کرد: بودجه این منطقه با ۳۶ درصد رشد از ۸۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۹۵ میلیارد تومان بالا رفته است.
آخوندی با اعلان اینکه در مناطق بالا درآمدها نیز بالاست، اشاره کرد: علاوه بر این، با توجه به این که وسعت منطقه چهار بیش از سایر مناطق است، به همین میزان نیز درصد بیشتری از بودجه را به خود اختصاص می دهد؛ اما درصد رشد بودجه آنها نسبت به سال قبل کمتر از ۵۰ درصد بوده است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: سهم بودجه منطقه ۴ از کل اعتبار مناطق ۶.۷ درصد است و بودجه این منطقه امسال از هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان با ۴۶ درصد رشد به هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان در سال آینده رسید.
وی با اشاره به سهم ۶ درصدی منطقه پنج از بودجه مناطق، تصریح کرد: بودجه این منطقه با ۹۰ درصد افزایش از ۷۸۰ میلیارد تومان به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رسیده است.
آخوندی با بیان این که بودجه منطقه ۶ امسال ۶۴۴ میلیارد تومان است، اظهار داشت: این منطقه در سال آینده هزار میلیارد تومان اعتبار و ۴.۲ درصد از بودجه مناطق را به خود اختصاص داده و میزان افزایش بودجه آن ۶۳ درصد است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تکیه بر این که بودجه منطقه ۷ با ۴۳ درصد رشد از ۶۲۵ میلیارد تومان به ۸۹۲ میلیارد تومان بالا رفته است، اظهار داشت: ۳.۶ درصد از بودجه مناطق ۲۲ گانه پایتخت به منطقه ۷ اختصاص دارد.
وی افزود: بودجه منطقه ۸ امسال ۴۸۴ میلیارد تومان بود که با ۶۹ درصد رشد به ۸۲۰ میلیارد تومان در سال آینده رسید و ۳.۳ درصد از اعتبارات را به خود اختصاص داد.
آخوندی با اعلان اینکه منطقه ۹ تهران ۲.۸ درصد از بودجه مناطق را به خود مختص کرده است، اشاره کرد: بودجه این منطقه با ۷۴ درصد رشد از ۳۹۰ میلیارد تومان به ۶۹۰ میلیارد تومان بالا رفته است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بودجه منطقه ۱۰ در سال آینده نسبت به امسال ۱۰ درصد بالا رفته است، تصریح کرد: سهم این منطقه از بودجه کل مناطق ۲.۸ درصد است و از ۴۵۵ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است؛ البته در منطقه ۱۰ برای تملک در چند پروژه بزرگ عمرانی، هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در بودجه کلی لحاظ شده است.
وی افزود: بودجه منطقه ۱۱ امسال ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که با ۹۴ درصد رشد به ۸۹۰ میلیارد تومان رسیده و سهم ۳.۶ درصدی از بودجه مناطق به این منطقه متعلق می باشد.
آخوندی با اشاره به سهم ۴.۹ درصد منطقه ۱۲ از بودجه مناطق در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: اعتبار این منطقه با ۳۵ درصد افزایش از ۹۱۷ میلیارد تومان به هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: برای منطقه ۱۳ امسال ۴۵۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که با ۶۱ درصد پیشرفت به ۷۳۰ میلیارد تومان افزوده شد و ۲.۹ درصد از بودجه مناطق به این منطقه اختصاص داد.
وی با تکیه بر این که افزایش بودجه در مناطق جنوبی نسبت به سال قبل بالاست، اظهار داشت: بودجه منطقه ۱۴ در سال آینده هزار میلیارد تومان و سهم این منطقه از بودجه مناطق چهار درصد است؛ این درحالیست که بودجه منطقه ۱۴ امسال ۵۶۹ میلیارد تومان بوده و رقم بودجه، افزایش ۷۷ درصدی اعتبار این منطقه را نشان میدهد.
آخوندی به افزایش ۶۲ درصدی بودجه منطقه ۱۵ در سال آینده و سهم ۶.۲ درصدی آن از بودجه مناطق اشاره نمود و اضافه کرد: بودجه منطقه از ۹۵۵ میلیارد تومان به هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان بالا رفته است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه بودجه منطقه ۱۶ در سال آینده با ۹۹ درصد رشد از ۴۸۰ میلیارد تومان به ۹۵۴ میلیارد تومان رسیده است، اشاره کرد: ۳.۸ درصد از بودجه مناطق ۲۲ گانه پایتخت به منطقه ۱۶ اختصاص دارد.
وی ادامه داد: بودجه منطقه ۱۷ پایتخت امسال ۵۰۱ میلیارد تومان بوده که با ۷۷ درصد رشد به ۸۸۸ میلیارد تومان بالا رفته و ۳.۵ درصد از کل اعتبارات مناطق را به خود مختص کرده است.
آخوندی، سهم منطقه ۱۸ از بودجه مناطق را ۴.۹ درصد عنوان نمود و اضافه کرد: بودجه این منطقه با ۸۷ درصد رشد از ۶۶۰ میلیارد تومان به هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان رسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه بودجه منطقه ۱۹ امسال ۷۷۰ میلیارد تومان است، اعلام نمود: بودجه این منطقه در سال آینده ۴۸ درصد بالا رفته و با پیش بینی سهم ۴.۶ درصدی به هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی بودجه منطقه ۲۰، علت رشد پایین بودجه این منطقه را افزایش اعتبار آن در متمم بودجه سال ۱۴۰۲ دانست و اضافه کرد: برای منطقه ۲۰ امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته بود که در سال آینده به هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده و ۵.۵ درصد از بودجه مناطق را به این منطقه اختصاص دارد.
آخوندی با اعلان اینکه بودجه منطقه ۲۱ در سال آینده با اختصاص سهم ۳.۹ درصدی از کل اعتبارات مناطق ۹۸۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: امسال ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه در نظر گرفته شده بود که در سال آینده ۶۹ درصد رشد یافته است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: برای منطقه ۲۲ امسال ۷۹۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که با ۸۲ درصد رشد به هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بالا رفته و ۵.۸ درصد از کل بودجه مناطق به این منطقه اختصاص دارد.
طبق گزارش سایت شهر، در بودجه مناطق وسعت و ظرفیت را باید لحاظ کرد.




منبع:

1402/12/09
14:59:07
5.0 / 5
206
تگهای خبر: كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز