مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری كشور عنوان كرد

اراک مقصد بعدی اتوبوس های برقی

اراک مقصد بعدی اتوبوس های برقی به گزارش سنج نیوز، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از ورود اتوبوس های برقی به ناوگان کرج اطلاع داد و اظهار داشت: با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، نخستین سری از اتوبوس های برقی به صورت رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد و مقصد بعدی این اتوبوس ها شهر اراک خواهد بود.


مرتضی ضامنی در گفتگو با ایسنا، در تشریح ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اظهار داشت: با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، نخستین سری از اتوبوس های برقی به صورت رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد.

وی ادامه داد: این اقدام در جهت توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و به دنبال هماهنگی های صورت گرفته با شرکتهای خودروساز برای تولید انبوه اتوبوس های برقی صورت گرفته است.

ضامنی افزود: با حمایت های دولت و توجه ویژه وزیر کشور به استفاده از اتوبوس و تاکسی های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم. ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج گامی مهم در جهت تحقق عملیاتی این هدف و ارتقای کیفیت خدمات عرضه شده به شهروندان است.

وی ضمن اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم جهت استفاده از ناوگان برقی اضافه کرد: توسعه این صنعت نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاههای ذیربط است. در همین راستا از دولت تقاضا داریم که در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم، همچون راه اندازی ایستگاه های شارژ و تأمین اعتبار مورد نیاز، یاریگر ما باشند.

ضامنی در ادامه به برنامه ریزی برای ورود اتوبوس های برقی به دیگر کلانشهرها اشاره نمود و اظهار داشت: بعد از کرج، شهر اراک مقصد بعدی ورود اتوبوس های برقی خواهد بود. در این خصوص ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی اراک تهیه شده است که برخی از این ناوگان به شهرداری مذکور تحویل شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از اتوبوس های برقی بعنوان نسل جدیدی از وسایل حمل و نقل عمومی، نقشی اساسی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای سلامت شهروندان ایفا می کند. امیدواریم با همکاری و همدلی همه دستگاههای ذیربط، شاهد گسترش روز افزون استفاده از این وسایل پاک در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور باشیم.




منبع:

1403/01/29
14:03:23
5.0 / 5
89
تگهای خبر: ایران , حمل و نقل عمومی , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز