دلخوش:

چرا مجمع تشخیص زودتر از شورای نگهبان درباره ی مصوبات مجلس نظر می دهد؟

چرا مجمع تشخیص زودتر از شورای نگهبان درباره ی مصوبات مجلس نظر می دهد؟ سنج نیوز: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدامات هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت که چرا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام جلوتر از شورای نگهبان درباره ی مصوبات مجلس در لایحه بودجه نظر می دهد؟


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: طبق اصل ۱۱۲ قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام مرجع رفع اختلاف نظر بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است و تفسیر برعهده مجمع قرار داده شده است.
وی افزود: هم اکنون هیات نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از بررسی مصوبات مجلس در شورای نگهبان، به بررسی مصوبات می پردازد، نمونه بارز آن درباره ی بودجه است که مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعضی موارد ابهام گرفته و آنها را رد کرد. وقتی این اتفاق می افتد شورای نگهبان خودرا صالح به رسیدگی به این موارد نمی داند و عملا این مساله روی زمین می ماند این همان وضعیتی است که درباره ی دهها طرح و لایحه شاهدیم که در هیات نظارت مجمع مطرح شده و شورا به آن وارد نمی شود.
این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از رییس مجلس شورای اسلامی خواست که به این مساله ورود کرده و این مشکل را حل کند.




منبع:

1401/12/21
10:19:03
5.0 / 5
306
تگهای خبر: حقوقی , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز