در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه (HSE) شهرداری تهران تصویب گردید

لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه (HSE) شهرداری تهران تصویب گردید سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، اعضای شورای شهر تهران لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران را بررسی کردند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران را روی میز بررسی قرار دادند و مهدی بابایی در تشریح جزئیات این لایحه اظهار داشت: شاهد عقب ماندگی ۱۰ ساله در تحویل این لایحه هستیم که در نهایت در این دوره مدیریت شهری، لایحه به شورای شهر تحویل داده شد و پس از برگزاری ۱۵ جلسه این لایحه نهایی شد.
وی با اشاره به اینکه نظام نامه فعلی شامل چندین مفاد و تبصره است و ۲۵ صفحه می باشد، افزود: شهرداری تهران ظرف مدت سه ماه فرصت دارد که برای کلیه واحدهای تابعه شهرداری تهران ساختاری برای اچ اس ای و تدوین دستورالمعل اقدام نماید و همینطور کلیه کمیته های مشابه در این عرصه باید ادغام شود و در جهت مدیریت یکپارچه سلامت و ایمنی بودجه در نظر بگیرد.
بابایی افزود: طراحی و راه اندازی سامانه برخط برای بارگذاری همه موارد همچون مدیریت حوادث، ارزیابی و.... برعهده شهرداری تهران گذاشته شده است و بهرحال کار چند ماهه جهت بررسی این نظام نامه انجام شده است.
نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران هم در دفاع از این لایحه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم این دوره مدیریت شهری، سامان دادن به مساله ایمنی باشد که بیشتر از یک دهه مورد غفلت قرار گرفت، اظهار نمود: اولین باری که من دکتر بابایی را دیدم به مساله اچ اس ای تاکید کرد و شورا همواره حامی این مقوله مهم بوده و ایمنی خرد و کلان در سطح شهر خیلی مهم است و نیاز داشت که مدیریت یکپارچه داشته باشد و دبیرخانه واحدی لازم داشت تا با حفظ وظایف ذاتی سازمانها واداره کل های تخصصی هم افزایی ایجاد نماید.
وی با اشاره به اینکه پس از ۱۰ سال این نظام نامه را یک سال قبل به شورای شهر دادیم اما به علت پیچیدگی رسیدگی به آن زمانبر بود، اضافه کرد: خط به خط ابعاد حقوقی، اسناد بالادستی و... همخوانی دارد و این که می خواهیم ساختار اچ اس ای را توسعه دهیم به مفهوم گارانتی کردن شهر نیست چونکه ناایمن های زیادی در شهر وجود دارد که می تواند منجر به خسارت شود و این موارد وجود دارد؛ اما باید در کاهش مخاطرات تلاش نماییم.
نصیری با اشاره به اینکه روند حوادث و ریسک را کاهش خواهیم داشت اظهار داشت: در این نظام نامه کمیته های موازی در مناطق و سازمان ها وجود داشت که ادغام می شود و یک کمیته تشکیل می شود که شهردار منطقه باید آنرا جدی بگیرد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بعد از بررسی لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.




منبع:

1402/12/13
15:23:55
5.0 / 5
213
تگهای خبر: ایمنی , حقوقی , ساخت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز