رشد اقتصادی آمریكا از پیشبینی ها فراتر رفت

رشد اقتصادی آمریكا از پیشبینی ها فراتر رفت به گزارش سنج نیوز بزرگترین اقتصاد جهان موفق شد سطح تولید ناخالص داخلی خویش را به سطح فصل بهار برساند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از فاکس بیزینس، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد اولیه سه ماهه سوم سال جاری را اعلام نمود که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۳۳.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد پیشبینی شده قبلی بوده است.
این رشد اقتصادی که بالاترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تابحال بوده است، احیانا بهترین عملکرد فصلی سال جاری خواهد بود؛ از طرفی با عنایت به این که بخش بزرگی از کسب و کارها فعالیت خویش را از سر گرفته اند، اقتصاددانان انتظار دارند رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم هم در سطح بالایی باقی بماند. پیش از این دفتر کنترل بودجه کنگره آمریکا پیشبینی کرده بود رشد ۲۱.۵ درصدی در سه ماهه سوم و ۱۰.۴ درصدی در سه ماهه پایانی سال برای این کشور به ثبت برسد.
لیدیا بوسور، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " آکسفورد اکونومیکس" اظهار داشت: با تداوم سرعت بالای شیوع کووید-۱۹ در آمریکا، ریسک ها بر سر راه اقتصاد کماکان در سطح بالایی باقی مانده اند. من یادم نیست مشابه چنین شرایطی را قبلا تجربه کرده باشیم و امکان دارد این وضعیت برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند.
آمریکا هم اکنون اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان به حساب می آید و بیشتر از ۲۱۵ هزار نفر از شهروندان این کشور بر اثر مبتلا شدن به کرونا جان خویش را از دست داده اند. این احتمال وجود دارد که در فصل پاییز این کشور با پیک دوم بیماری مواجه شود.
متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۱ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده در ارتباط با رشد ۱۶.۷ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۶۷ و کمترین رشد ثبت شده هم در ارتباط با سه ماهه نخست سال ۱۹۵۸ با منفی ۱۰ درصد بوده است.



1399/08/09
14:00:07
5.0 / 5
1209
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز