شهردار تهران:

اگر محلات به کارکرد مردم سالاری دینی برسند به گوهر انقلاب اسلامی دست یافته ایم

اگر محلات به کارکرد مردم سالاری دینی برسند به گوهر انقلاب اسلامی دست یافته ایم به گزارش سنج نیوز، شهردار تهران اظهار داشت: اگر محلات به کارکرد مردم سالاری دینی برسند به گوهر انقلاب اسلامی دست یافته ایم و مردم هرجا باشند، پیروزند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در همایش شروع به کار معتمدین شورای شهر در ترکیب هیئت امنای محلات شهر تهران با اشاره به اینکه امیدواریم با کمک هیئت امنای محلات بتوانیم امور شهر را پیش ببریم، اظهار نمود: مجموعه مدیریت شهری یک سیستم در هم تنیده است و هویت شهر را نمی توان به فراموشی سپرد؛ فیزیک شهر و روح شهر بر هم اثرگذارند.
وی با اشاره به اینکه روح شهر با اهمیت تر از فیزیک شهر است و اگر اصلاح گردد قالب و فیزیک شهر را نیز اصلاح خواهد کرد، خاطرنشان کرد: جوهره انقلاب اسلامی این است که انسان بسازد. انسان ها در شهر ما در معرض تهدیدات گوناگون همچون آلودگی هوا، ترافیک، لطمه های اجتماعی و مواردی از این قبیل هستند و البته قسمتی از آن نیز به سبک زندگی برمی گردد.
زاکانی با تکیه بر این که سبک زندگی الهی با سبک زندگی غربی متفاوت می باشد، خاطرنشان کرد: تهران غیر از پایتخت بودن هیچ هویتی ندارد و مثل اصفهان، تبریز و مشهد نیست اما ظرفیت عظیمی دارد که می تواند الگویی برای دیگر بخش ها باشد. برمبنای بیانات مقام معظم رهبری، تهران یک کشور است.
وی ادامه داد: اگر محلات به کارکرد مردم سالاری دینی برسند به گوهر انقلاب اسلامی دست یافته ایم و مردم هرجا باشند، پیروزند. ستاد محلات و مجموعه های در رابطه با آن که در شورا به تصویب رسید و درحال اجرائی شدن است، باید در قالب قرارگاه محله روح امید را احیا کند و ظرفیتهای شهر را در خدمت محله و ظرفیت مردمی را برای تحول شهر و ایفای نقش آنها در این تحول به کار بگیرد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیر محله توسط هیئت امنا انتخاب می شود و ذیل آن ۱۰ خانه و بدنبال آن ۱۰ کانون جهادی در متن جامعه بر محور مساجد و ارتباط با مدارس و خانواده شکل می گیرد، اظهار داشت: ۵۲ فعالیت در بخش های مختلف پیش بینی شده است. به صورتی که قانون و عترت یک خانه است اما ذیل آن باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن پرورش یابند.
زاکانی با تکیه بر این که خانه ورزش و سلامتی نیز در این خصوص شکل خواهد گرفت، اظهار نمود: سال قبل ۶۵۰ هزار نفر و امسال یک میلیون نفر در رویداد قهرمان شهر شرکت نمودند.
وی ادامه داد: خانه اقتصاد و توانمندسازی و تکافل اجتماعی نیز شکل خواهد گرفت تا در کنار تربیت فرزندان، مادران بتوانند کاری انجام دهند و درآمد داشته باشند. تلاش این خانه ها باید سالانه منجر به رقابت شود و بدنبال آن ۵۲ رویداد در سال رقم خواهد خورد و محلات پیشتاز مشخص خواهند شد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه در شهری همچون جویبار دغدغه به سمت کشتی رفت و پنج قهرمان جهانی را پرورش داد، اظهار داشت: هریک از مناطق و محلات تهران ظرفیتهای مختلفی در بخش های مختلف دارند. با تشکیل هیئت امنا، علاوه بر تعریف رویدادها قهرمان ها و استعدادهای شهر شناسایی و معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: این رفت و برگشت هم تعلق محیطی و هم هویت برای محله ایجاد خواهد نمود و تلاشی رقم خواهد خورد که شهر و شهروند محور قرار بگیرند و سبک زندگی در شهر تغییر کند.
زاکانی با اشاره به اینکه تهران درحال جهش و تلاش ها درحال تغییر است و بودجه ۳۰ همتی سال ۹۹ به ۱۵۰ همت در سال آینده خواهد رسید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شورا و شهرداری مسیر پرافتخاری را طی می کنند. به صورتی که بتازگی ۹ کیلومتر از خط شش مترو به پایان رسید و روز شنبه ایستگاه های مترو با اعتبارات قابل توجهی به بهره برداری خواهند رسید. درمجموع اقداماتی انجام شده که شهر را نسبت به زمانی که تحویل گرفتیم متفاوت خواهد نمود.
شهردار تهران با تکیه بر این که شورا شرایطی فراهم نمود که مردم محور قرار بگیرند، به طرح من شهردارم پرداخت و اظهار نمود: مشارکت مردم در اداره شهر موجب می شود مردم امیدوار شوند و کالبد و جسم و روح شهر تغییر کند.
وی افزود: تلاش بر این بود که همه چیز بر مدار عدالت، فرهنگ درست و سبک زندگی درست باشد. ما به عنوان تیم مدیریت شهری در خدمت هیئت امنای محلات هستیم تا امور به بهترین شکل جلو برود.
به گزارش شهر، شهردار تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه محلات اظهار داشت: همه موثرین محل در ستاد محلات فعال می باشند و تلاش این ستاد به عنوان یک قرارگاه محلی برای بسیج امکانات محل صورت می گیرد و ماحصل آن پیوستگی بین مسجد، مدرسه و خانه است. به صورتی که از ظرفیتهای نخبگانی هر منطقه استفاده خواهد شد تا رویدادهای ۵۲ گانه توسعه پیدا کند و در رویدادها مردم از هم در امور خیر سبقت بگیرند و خانه های الگو ایجاد شود.
وی ادامه داد: تلاش و کوشش و رقابت امکانی را ایجاد خواهد نمود تا برجستگی های قابل سنجش هر محل را مورد ارزیابی قرار دهیم و بهترین محلات در بخش های مختلف به عنوان قهرمان مشخص شوند.
گفتنی است، در این همایش احکام اعضای هیئت امنای محلات با حضور زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی، سید احمد علوی، ناصر امانی، سوده نجفی، علیرضا نادعلی و جعفر شربیانی اعضای شورای شهر تهران اعطا شد.



1402/12/24
11:51:33
5.0 / 5
236
تگهای خبر: اقتصاد , شركت , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز