معاون اقتصاد شهری شهرداری تهران خبر داد

شناسایی و معرفی 300 طرح شهری به سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های جدید در تهران

شناسایی و معرفی 300 طرح شهری به سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های جدید در تهران به گزارش سنج نیوز، معاون اقتصاد شهری شهرداری تهران اظهار داشت: به زودی طرح های جدیدی شناسایی شده است که در حدود ۳۰۰ طرح است به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد تا زمینه لازم برای اجرای پروژه های جدید در تهران فراهم گردد که همچون این پروژه ها می توان به ساخت ۵ هتل بزرگ در بوستان های جنگلی شهر تهران اشاره نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، لطف الله فروزنده در حاشیه آیین افتتاح مجتمع تجاری - فرهنگی رواق در چارچوب یکصدوپانزدهمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران در تشریح روند مشارکت بخش خصوصی با شهرداری تهران برای اجرای پروژه های مختلف، اظهار نمود: از گذشته بخش خصوصی با شهرداری تهران همکاری داشته و پروژه هایی با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده؛ بنابراین شهرداری تهران کوشیده در این حوزه گره گشا باشد و امور را تسهیل کند. در همین راستا ۵۰ طرح که در قسمت خصوصی گرفتار مشکلاتی بوده، مشکلاتشان حل و فصل شده و هم اکنون فعال شده اند.
وی ادامه داد: این ۵۰ طرح به صورت کامل متوقف شده بود و از آغاز دوره ششم مدیریت شهری، مشکلات آنها حل و فصل شده، طرح هایی که در مجموع حدود ۲۰۰ همت اعتبار به خود اختصاص می دادند که هم اکنون فعال گشته است. همینطور بزودی طرح های جدیدی شناسایی شده است که در حدود ۳۰۰ طرح است به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد تا زمینه لازم برای اجرای پروژه های جدید در تهران فراهم گردد که همچون این پروژه ها میتوان به ساخت ۵ هتل بزرگ در بوستان های جنگلی شهر تهران اشاره نمود.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در تشریح ساخت ۵ هتل در بوستان های تهران اظهار داشت: بوستان های جنگلی در حاشیه شهر قرار دارند؛ بوستان هایی مانند چیتگر، سرخه حصار که ظرفیتهای مناسبی برای راه اندازی هتل دارند و مطالعات لازم برای سرمایه گذاری در این عرصه انجام شده است. بدون شک بوستان تبدیل به هتل نمی شود بلکه بخشی از بوستان که سبب جذابیت بیشتر آن می شود به هتل تبدیل خواهد شد.
فروزنده تصریح کرد: این هتل ها در ظرفیتهای شناسایی شده جانمایی خواهند شد بگونه ای که هکتارها زمین در بوستان های جنگلی بدون درخت وجود دارند که با برنامه ریزی میتوان طرح مناسبی همچون راه اندازی هتل برای خدمت به مردم را در آنها اجرایی کرد.
وی در پاسخ به سوالی درمورد تأمین اعتبار لازم برای خرید اتوبوس های برقی هم اظهار داشت: با بانک مرکزی برای اتوبوس های وارداتی تعامل کرده ایم و هم اکنون منتظر هستیم که چینی ها رقم مورد نظر را اعلام کنند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در مورد اظهارنظر ریاست شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ایجاد مشکل در ورود واگن های مترو و درخواست از وزارت کشور برای رفع این ایراد اظهار داشت: بحث طرح اولیه از جانب طرف چینی مورد تایید قرار گرفت که بعد از آن باید توسط وزارت کشور هم مورد تایید قرار بگیرد که با تعامل و گفتگو با وزارت کشور مقرر شد این مورد به خود شرکت مترو با هدف تسریع امور واگذار شود.




منبع:

1403/01/19
09:20:55
5.0 / 5
143
تگهای خبر: اقتصاد , خرید , ساخت , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز