در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ اسفند بخوانید؛

واكنشها به حمله تروریستی نیوزیلند، بررسی پرونده ربایش امام موسی صدر در لبنان، منظم ترین نمایندگان

واكنشها به حمله تروریستی نیوزیلند، بررسی پرونده ربایش امام موسی صدر در لبنان، منظم ترین نمایندگان سنج نیوز: تشكیل جلسه قضایی پرونده ربودن امام موسی صدر و همراهانش در لبنان، گزارش ایسنا از دومین جلسه رسیدگی به پرونده چند موسسه مالی، انهدام باند تبانی و ارتشا در فارس، واكنش ها به حادثه تروریستی نیوزیلند، نظراتی درباره مصوبه ممنوعیت نمایندگی بیشتر از سه دوره مجلس، منظم ترین نمایندگان مجلس در سال ۹۷، سفر نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور صلح به ایران، سفر پمپئو به سرزمین های اشغالی برای گفت و گو درباره ایران و طرح صلح ترامپ و... همچون گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و پنجم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، وزیر كشور در نشست صمیمی با علما و روحانیت استان هرمزگان با اشاره به اینكه انتخابات سال ۹۸ سبب انسجام، وحدت و نشاط سیاسی در كشور خواهد بود، اظهار داشت: قطعاً شرایط سال ۹۸، سخت تر از امسال نخواهد بود.
همین طور مدیركل انتخابات وزارت كشور با اشاره به اینكه وزارت كشور مجری انتخابات و پاسدار آرای مردم است، اظهار داشت: بنای وزارت كشور بر تفاهم، تعامل و همكاری مستمر با تمامی عوامل اجرایی و نظارتی در قالب قانون انتخابات است. وی اشاره كرد: وزارت كشور پاسدار آرای مردم است.
وزیر دادگستری هم در دیدار با تعدادی از فرزندان شهید وزارت دادگستری اظهار داشت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم در مسیر سازندگی، مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت، كار همراه با خلوص نیت و تلاش در جهت ایجاد امنیت و رفاه عمومی برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی، دنباله رو راه شهدا باشیم.


با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) باند ارتشا و تبانی معاملات دولتی در یكی از مراكز وابسته به وزارت نفت در فارس متلاشی گردید. در این پرونده كه میلیاردها تومان از حقوق بیت المال تضییع شده بود، دو نفر از مدیران سابق شركت و هشت تن از پیمانكاران متخلف دستگیر شده و برخی از مرتبطان باز در راه برخورد قضایی قرار گرفته اند.
بامداد امروز همین طور مراسم استقبال از ناوگروه ۶۰ اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یكم امامت بندرعباس انجام شد.


علیرضا آذربایجانی، وكیل دادگستری اظهار داشت: بطور قطع تصویب و هماهنگی با مقرراتی مانند FATF بااینكه منجر به ریشه كنی كلی فساد نمی گردد، اما بطور قطع یكی از عوامل مهمی كه منجر به تحقق این رفتار در گذشته بوده را قطع می كند.
در همین رابطه رئیس كمیته سیاست خارجی فراكسیون امید با تاكید بر اینكه «پیوستن به FATF گام بلندی در امتداد شفافیت مالی خواهد بود»، اظهار داشت: اگر كنوانسیون های در رابطه با FATF را تصویب نماییم گام بلندتری در امتداد شفافیت مالی و مقابله با اختلاس و فساد برداشته ایم.


طبق اعلام هیأت رئیسه مجلس اسامی منظم ترین نمایندگان مجلس (از نظر حضور و غیاب در جلسات علنی و كمیسیون های تخصصی) در سال ۹۷ اعلام گردید.

نظراتی درباره مصوبه ممنوعیت نمایندگی بیشتر از سه دوره مجلس
نماینده گرمسار: بعید می دانم شورای نگهبان ممنوعیت نمایندگی بیشتر از سه دوره مجلس را تصویب كند
نماینده ایذه: ممنوعیت نمایندگی مجلس سپس سه دوره، سلامت انتخابات را بالا می برد
یك عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی: چرا باید از حضور نمایندگان باتجربه در مجلس جلوگیری شود؟
طیبه سیاوشی: رودربایستی نمایندگان كهنه كار امكان دارد نظارت مجلس را تحت تاثیر قرار دهد
نایب رییس كمیسیون شوراها: ابهامات ممنوعیت كاندیداتوری نمایندگان مجلس سپس سه دوره متوالی برطرف شود

***



واكنش ها به حادثه تروریستی نیوزیلند
تاكید «علی لاریجانی» بر ضرورت همكاری همه كشورها در مبارزه با تروریسم
دومین واكنش توییتری ظریف به حادثه تروریستی نیوزیلند
اسحاق جهانگیری: حادثه نیوزلند هشداری مجدد به جامعه انسانی درباره آثار تروریسم نژادپرستانه است
پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به دنبال حمله تروریستی در نیوزیلند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حمله تروریستی نیوزیلند را محكوم كرد
محسن رضایی: تشدید اسلام هراسی در جهان با محوریت اسرائیل است
انتقاد بعیدی نژاد از BBC فارسی بخاطر تروریستی نخواندن حمله به مسلمانان نیوزلند
نقوی حسینی: حادثه تروریستی نیوزیلند زنگ خطری برای جوامع غربی است
آملی لاریجانی: عامل اصلی جنایت نیوزیلند اسلام هراسی است

***
حسن عابدینی، كارشناس مسائل بین الملل با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق با تاكید بر اینكه امروز صفحه تازه ای از روابط ایران و عراق در حوزه سیاسی، دیپلماتیك، اقتصادی و فرهنگی ورق خورده است، اظهار داشت: رفت وآمدهای اینچنینی با كشورهای منطقه خود می تواند به ایجاد امنیت دسته جمعی كشورها كمك نماید كه طبعا آثار خودرا پس از این سفر در حوزه ملی، منطقه ای و بین المللی نشان داده است.
«محمد عمر داودزی» نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور صلح در جریان سفرش به ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و رایزنی می كند.


معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا با انتشار اطلاعیه ای از سفر پمپئو به خاورمیانه و مذاكره با مقامات رژیم صهیونیستی درباره ایران آگاهی داد و گفت سفر پمپئو به سرزمین های اشغالی برای گفت و گو درباره ایران و طرح صلح ترامپ خواهد بود.
وزیر امور خارجه آمریكا همین طور با انتشار چند پیام توییتری، مواضع ضدایرانی خودرا این دفعه با ادعاهایی درباره دست داشتن ایران در حمله مقابل "شهروندان اسرائیلی" و نفوذ ایران در "جریان های شورشی یمن" مطرح كرد.
برایان هوك، مسئول گروه اقدام مقابل ایران در وزارت خارجه آمریكا در نشست "شورای دموكراسی" اصرار كرد كه واشنگتن امكان دارد معافیت از تحریم نفتی ایران را بار دیگر تمدید نكند. برایان هوك همین طور ادعاهایی درباره سردار سلیمانی و فعالیت مقامات كشورمان در شبكه های اجتماعی بیان كرد و اضافه كرد: با عنایت به فیلتر بودن شبكه های اجتماعی همچون توئیتر در ایران، فعالیت برخی مقامات ایران در توئیتر "ریاكاری" است.


شورای عالی قضایی لبنان با حضور شاكیان پرونده، وكلای خانواده ها و حضور برخی وكلای دیگر دادگستری جهت بررسی پرونده ربودن امام موسی صدر و ۲ همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین تشكیل جلسه داد. جلسه بررسی پرونده ربودن به سبب اختتام نیافتن تحقیقات قاضی تحقیق «زاهر حماده» به ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ موكول شد. قاضی حماده فعالیت هایش برای جلب متهمان این پرونده همچون «موسا كوسا» و «عبدالسلام جلود» به دادگاه را همچنان ادامه می دهد.
عضو هیأت مدیره كنگره ایرانی ها كانادا درباره پیگیری های این نهاد مدنی در سوژه بازگرداندن خاوری به ایران می گوید احتمال استرداد خاوری به ایران كم است. این كنگره اخیراً طومار آنلاینی به راه انداخته و از مردم خواسته با امضای این طومار اعتراض شان را به حضور مفسدان اقتصادی در كانادا به گوش مقامات دولت كانادا برسانند.


دومین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی «البرز ایرانیان»، «ولیعصر»، «فردوسی» و «آرمان» به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی اجرا شد. درانتها این جلسه آقامیری نماینده دادستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نظر به اینكه برخی از افراد تسهیلاتی یا با سود كمتر از ۴ درصد و یا بدون سود با ارتباطاتی كه با متهمان داشتند دریافت نمودند، تا یك ماه فرصت دارند تا به دادسرای پولی و بانكی بازگشت و درباب پرداخت اقدام نمایند در غیر این صورت مقابل آنها اعلام جرم خواهد شد. وی ادامه داد: تعداد افرادی كه تسهیلات گرفتند ۲۲۰ نفرند كه بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان دریافت كرده اند.
رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: تا اختتام روز ۲۴ اسفند، آمار زندانیان مشمول بخشنامه عفو گسترده زندانیان به نود و دو هزار و پانصد نفر رسید.





1397/12/25
22:08:07
5.0 / 5
4611
تگهای خبر: آمریكا , آموزش , آنلاین , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز