سردار دهقان:

هركسی باید مسئولیت كارش را بپذیرد

هركسی باید مسئولیت كارش را بپذیرد به گزارش سنج نیوز مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: الان به علت سودآوری، همه وارد بازار بورس شده اند و چون سود می كنند خبری از گله و ناراحتی نیست اما اگر ارزش سهام پایین بیاید همه مدعی دولت می شوند در حالیكه باید تلاش نماییم هركس مسئولیت كارهایی كه انجام می دهد را بپذیرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سردار حسین دهقان مشاور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح رهبری با اشاره به ضرورت تعیین مسئولیت برای هر دستگاه و نهاد و پیگیری از آن برپایه همان مسئولیت تعیین شده، اظهار داشت: یکی از اشکالات ما این است که مسائل را پیچیده و چند بعدی می نماییم و سپس می خواهیم آنرا حل نماییم. باید مسئولیت هر نهاد و اتحادیه مشخص باشد و همان را از او بخواهیم در حالیکه اینقدر به مسئولیت اصلی پرو بال می دهیم که از انجام همان کار اصلی هم باز می مانند.

وی با اشاره به ضرورت سیاستگذاری صحیح وزارت جهاد کشاورزی برای پشتیبانی از کشاورزان اظهار داشت: حالا کشاورزان ما چگونه فکر می کنند؟ دقیقا مانند بازاری ها فکر و عمل می کنند و برنامه ای دراز مدت برای سال های آینده خود ندارند اما باید بگونه ای عمل نماییم که کشاورز به استمرار فعالیت خود فکر کند. یعنی مشخص نماییم که هر منطقه برای کشت چه محصولی مناسب می باشد و بر همین مبنا از کشاورزان بخواهیم که محصول بکارند.
دهقان تصریح کرد: باید کمک کرد که هرکس آگاهانه وارد اقتصاد و صنعت شود، برای مثال الان به علت سودآوری، همه وارد بازار بورس شده اند و چون سود می کنند خبری از گله و ناراحتی نیست. حال اگر ارزش سهام پایین بیاید همه مدعی دولت می شوند. به عبارت بهتر باید تلاش نماییم هر کس مسئولیت کارهایی که انجام می دهد را بپذیرد.
مشاور رهبری با اشاره به سیاست هایی که دولت ها برای حل مشکلات صنعت کشور باید درپیش بگیرند، اظهار داشت: باید سنگینی بار دولت را از دوش مردم برداشت. دولت برای کارکردن خودش کار اضافی می تراشد؛ برای مثال وقتی می خواهد یک مجوز بدهد، آن فرد را به چندین دستگاه و ارگان می فرستد؛ این مساله یا سبب ناامیدی فرد می شود یا سبب می شود که راه فعالیت غیرقانونی باز شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه بخش خصوصی ما تلاش نکرده است که متکی به خود رشد کند و همواره تکیه اش را به دولت داده است؛ بخش خصوصی باید فرهنگ اتکا به تجربه و دانش را برای رشد توسعه دهد و رابطه و فساد را به شدت نهی کند تا خود کنترلی و اخلاق حرفه ای در جامعه صنفی جای خویش را بازیابد. باید اجازه بدهیم بخش خصوصیِ سالم ما رشد کند که در آن صورت خیلی از مشکلات حل می شود.

دهقان تصریح کرد: باید کاری کرد که بخش خصوصی هویت پیدا کند، نه تنها مسئولیت خودش را انجام بدهد، بلکه مکمل دولت هم باشد و در کارها به او کمک نماید نه این که بخشی از دولت شود و بدان تکیه زند.




منبع:

1399/03/01
12:34:31
5.0 / 5
2746
تگهای خبر: اقتصاد , دستگاه , سیاست , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز