رئیس سازمان ثبت احوال كشور:

مرکز رصد جمعیت کشور بسترساز اجرای بهتر تکالیف دستگاه های مختلف است

مرکز رصد جمعیت کشور بسترساز اجرای بهتر تکالیف دستگاه های مختلف است سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به این که مرکز رصد جمعیت کشور بسترساز اجرای بهتر تکالیف دستگاه های مختلف است اضافه کرد: مرکز رصد جمعیت کشور این سازمان می تواند برای مسئولان فاکتورهای مختلف جمعیت را احصا و معرفی نماید.


هاشم کارگر در گفت و گو با ایسنا، در تشریح تاثیر عملکرد مرکز رصد جمعیت سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم، وضعیت جمعیت و بحث رشد جمعیت و جوانی جمعیت در کشور است. دستگاه های گوناگونی دراین زمینه مسئول هستند و یکی از تکالیف و وظایف سازمان ثبت احوال نیز در این حوزه می باشد.
وی ادامه داد: در همین راستا برای مسئولان فاکتورهای مختلف جمعیت را در کشور احصا و معرفی می نماییم تا این که دستگاه های مختلف به تکالیف خود بهتر عمل کنند و سایر بخش ها و مراکز تخصصی پروژه های مطالعات خودرا داشته باشند.
وی افزود: بر این اساس لازم بود مرکزی در کشور ایجاد شود که وضعیت فعلی و روند گذشته تا حالا جمعیت را شناسایی کرده و عرضه نماید و در ادامه تغییرات جمعیتی را رصد کند و در اختیار عموم دستگاهها و مراکز تخصصی قرار دهد.
کارگر اشاره کرد: با همین هدف مرکز رصد جمعیت در ستاد سازمان ثبت احوال کشور ایجاد و بعد از آن قرار شد در تمامی ادارات کل استانها نیز راه اندازی شود. در مرکز رصد جمعیت اطلاعات جمعیتی و هویتی وجود دارد که هم اینک تحت عنوان داشبوردهای جمعیتی فعال است و هم در سطح کلان مرکز سازمان و هم در استانهای مختلف فاکتورهای مختلف جمعیت احصا شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی در این داشبوردها قابل دسترسی است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباب اقدامات سازمان ثبت احوال کشور در حوزه قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت نیز اظهار داشت: این سازمان طبق قانون به تمام تکالیفی که در امتداد قانون پشتیبانی از جوانی جمعیت بوده، شامل اختصاص شناسه مادرانه و خدمات مبتنی بر این شناسه و مهاجرت های داخلی پرداخته است. ضمن این که دستگاه های گوناگونی که تکالیف مختلفی دراین زمینه داشتند و قرار بود مشوق هایی را به مردم عرضه کنند، این مشوق ها مستلزم گرفتن استعلام ها از سازمان ثبت احوال بود که این اقدام نیز اجرائی شده است.



1403/01/23
19:42:38
5.0 / 5
161
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , مهاجرت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز