میرسلیم:

نمایندگان مجلس باید قابلیت خودپالایی داشته باشند

نمایندگان مجلس باید قابلیت خودپالایی داشته باشند به گزارش سنج نیوز سید مصطفی میرسلیم با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به شخصیت امام راحل اشاره و اظهار نمود: امام خمینی (ره) در خداوند مستغرق بودند و اتفاقاتی كه در دنیا افتاد پشیزی ارزش نداشت و ایشان را مصمم تر می كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم اسلامشهر در ادامه اظهار داشت: امام (ره) اهل خدا بودند. امام (ره) در ۱۲ بهمن سال ۵۷ بنا داشتند هر طور كه شده به ایران برگردند اما با وجود شرایط نامطمئن آمادگی این وجود نداشت كه ایشان سالم به ایران بیایند. همه در حالت هیجان بودند در آن دوران همه نگران بودند. امام حتی در اوج سختی مشغول ذكر خداوند بود تفكر ایشان مبتنی بر عنایات الهی است.
میرسلیم با تاكید بر اینكه الطاف ویژه امام عصر (عج) پشت انقلاب اسلامی بوده و هست، خاطرنشان كرد: اساسا اگر توجه ویژه امام عصر (عج) به انقلاب و ایران نبود، شكست ما با این همه عناد و دشمنی در مقابل جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، قطعی بود.
عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینكه بیانات اخیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برای ما حجت شرعی است، اظهار داشت: ایشان هفت جمله فرمودند جمله اول این كه ما باید قدردان اهتمام امام خمینی (ره) برای استقلال و آزادی ایران باشیم كه امام با این كار به ما شخصیت بخشید.
وی افزود: آمریكایی ها چشم ندارند كه ایران اسلامی را آزاد و مستقل ببیند؛ ما باید سرنوشت مان را خودمان تعیین نماییم.
بگفته رئیس شورای مركزی حزب موتلفه، از پیروزی انقلاب تا استقرار جمهوری اسلامی قدم به قدم تدبیرهای دقیق امام راحل كمك كننده و راهبری دهنده بود، به تعبیری قوام انقلاب به تدبیر و فكر امام(ره) بر می گشت.
میرسلیم با تاكید بر اینكه حكومت اسلامی برخاسته از مردم است، خاطرنشان كرد: حكومت اسلامی یك امانت الهی است و ما باید این امانت را به دست افراد شایسته می دهیم و آنها نیز باید پاسخگو باشند.
وی در همین رابطه به سردار رشید اسلام و انقلاب شهید سردار سپهبد سلیمانی اشاره و تصریح كرد: سردارسلیمانی ها الهام گرفته از اندرزگوهایی بودند كه در اول انقلاب اسلامی جان خودرا فدای نظام كردند كه به ثمره این خون ها بلوغ سیاسی در مردم پدیدار شد كه بتوانند این امانت الهی را بر عهده بگیرد.
عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه اداره امور كشور باید هر چه دقیق تر و واقعی تر باشد، تصریح كرد: همانگونه كه تاكید شد حكومت اسلامی امانت خدا و تكلیفی اساسی است كه باید هرچه بهتر و دقیق تر اجرا شود؛ اینگونه نیست كه هركس و ناكسی بیاید و بگوید كه من باید اداره كشور را برعهده بگیرم. چطور جرات می نماییم كه به آن بی اهمیت شویم؟
میرسلیم با اشاره به اهمیت مشاركت سیاسی مردم در انتخابات اظهار نمود: اگر مشاركت مردم بالا باشد استواری و شهرت نظام در دنیا و اقتدار آن بیشتر خواهد بود و از نظام ایران حساب خواهند برد البته الان نیز رتبه مشاركت مردم ما در انتخابات ها به بسیاری از كشورها بهتر و مناسبت تر است.
وی با تاكید بر اینكه دشمن شمشیر را از رو بسته اما انقلاب بیدی نیست كه با این بادها بلرزد، اضافه كرد: تحریم، ترور سرداران رشید ما و تجهیز گروه های تروریستی برای تضعیف و نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود اما حضور یكپارچه و متحد در صحنه انتخابات در دنیا نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی خواهد بود.
عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد می باشد كه مشاركت بالای مردم سبب می شود دشمن با خود بگوید ما هركاری كردیم نتوانستیم آنها را شكست دهیم. دست خدا با حضور یكپارچه و فعال مردم است.
میرسلیم با تاكید بر اینكه نمایندگان نباید به فكر جیب خودشان باشند، اظهار داشت: نمایندگانی كه به فكر جیب خودشان هستند عوضی رفته اند و مطابق با این عوضی رفتن كشور را نیز گرفتار به مصیبت كرده و می كنند.
وی اصرار كرد كه نمایندگان مجلس باید قابلیت خودپالایی داشته باشند چونكه این خودپالایی بعلاوه اصلاح به سمت پیشرفت منجر به كمال كشور خواهد شد.
عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین باره به مجلس دوره اول اشاره و خاطرنشان كرد: مجلس اول را به یاد آورید كه در مقابل انحراف رئیس جمهوری قبلی آبرومند عمل كرد و رای به عدم كفایت بنی صدر داد. اگر یك مجموعه فهمیده و با صلاحیت و امانتدار مردم ایجاد شود، قانون گذاری جهت رفع نقصها صورت خواهد گرفت.
میرسلیم افزود: باید به سمت شایسته سالاری حركت نماییم و شایسته سالاری یعنی نمایندگان برای جایگاه شایسته، برنامه معین داشته باشند.




منبع:

1398/11/18
20:59:58
5.0 / 5
4108
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز