حمایت عربستان از بیانیه اخیر ترامپ ضد ایران

حمایت عربستان از بیانیه اخیر ترامپ ضد ایران سنج نیوز: كابینه عربستان با طرح ادعاهای بی اساس ضد جمهوری اسلامی ایران از بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریكا مرتبط با توافق هسته ای ایران حمایت كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از پایگاه خبری المنظار، كابینه عربستان امروز (سه شنبه) نشستی به ریاست ملك سلمان، پادشاه عربستان در كاخ یمامه برگزار كرد و در این نشست از بیانیه اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا كه برای خروج از برجام به هم پیمانان اروپایی خود ضرب الاجل ۱۲۰ روزه داد حمایت كرد.
كابینه عربستان همینطور از گزارش سازمان ملل مرتبط با ارسال سلاح از جانب ایران به یمن و نقض مصوبه ۲۲۱۶ شورای امنیت حمایت كرد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دونالدترامپ جمعه شب به وقت تهران در بیانیه ای در مورد برجام اعلام نمود: امروز من تعلیق تحریم ایران را اعلام می كنم اما این در جهت تضمین توافق با متحدان اروپایی واشنگتن برای رفع نقصها توافق هسته ای ایران و آخرین فرصت است.
وی ادامه داد: در صورت عدم دستیابی به این توافق نامه (جدید)، آمریكا دیگر تمدید تعلیق تحریم های ایران را انجام نمی دهد و از توافق هسته ای خارج می گردد. اگر در هر زمانی من به این نتیجه برسم كه چنین توافقی قابل دستیابی نیست فورا از برجام خارج می شوم و هیچ كس نباید به حرف من شك كند.
ترامپ هم چنین به كشورهای اروپایی اعلام نمود: اگر كشورهای دیگر در طول این فرصت سه ماهه در جهت رسیدن به این توافق عمل نكنند، من توافق آمریكا با ایران را لغو می كنم؛ این كشورها هستند كه انتخاب می كنند با ما همكاری نكنند و در كنار جاه طلبی های هسته ای و مردم ایران بمانند.
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه كشورمان هم در واكنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییترش نوشت: سیاست ترامپ و بیانیه امروز وی تلاش های مذبوحانه ای برای خدشه دار كردن یك توافق محكم چندجانبه است كه همزمان بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ آن توافق را هم به شكل مغرضانه ای نقض می نماید. برجام قابل مذاكره مجدد نیست: به جای تكرار لفاظی های كهنه، آمریكا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل نماید.



1396/10/26
20:25:07
5.0 / 5
5502
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز