دیدار فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی هرزگوین با سفیر ایران

دیدار فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی هرزگوین با سفیر ایران به گزارش سنج نیوز در دیدار سرلشگر«ماترین دوفر» فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین با محمود حیدری سفیر ایران در سارایوو كه در محل سفارت كشورمان انجام شد، در مورد شرایط جاری در بوسنی هرزگوین تبادل نظر شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سرلشگر «ماترین دوفر» در این دیدار اظهار نمود: نیروهای نظامی اتحادیه اروپا موسوم به (یوفور) ضامن اجرای قرارداد دیتون در كشور بوسنی هستند و در این راستا مشاوره هایی را به نماینده عالی جامعه بین الملل و نمایندگی اتحادیه اروپا در بوسنی عرضه می كنند.
فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین اضافه كرد: نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی در بعضی امور غیر نظامی هم فعالیت دارند و در زمینه آموزش پلیس و امداد رسانی در حوادث طبیعی هم ماموریت هایی را به انجام می رسانند.
محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو هم در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین در كنار ملت بوسنی قرار داشته و از یكپارچگی سرزمینی و حاكمیت ملی این كشور حمایت كرده است و همزیستی مسالمت آمیز برای همه اقوام و صلح پایدار برای این كشور را آرزو دارد.
سفیر كشورمان در این دیدار توضیحاتی در مورد مناسبات جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین عرضه و ابراز امیدواری كرد كه شرایط امنیتی در بوسنی هرزگوین به حدی ارتقاء یابد كه نیروهای بوسنیایی مستقلاً قادر به تامین امنیت كشورشان و رفع هرگونه تهدید احتمالی باشند.
بر طبق این گزارش، بعد از جنگ بوسنی هرزگوین كه با دخالت سازمان ملل و استقرار نیروهای حافظ صلح آخر یافت، وظیفه تامین امنیت بوسنی و هرزگوین بر مبنای قطعنامه شورای امنیت به عهده تلفیقی از نیروهای نظامی بین المللی موسوم به اسفور گذاشته شد و از سال ۲۰۰۴ نیروهای اتحادیه اروپا موسوم به یوفور جایگزین نیروهای اسفور شدند. تعداد نیروهای یوفور هم اكنون ۸۰۰ نفر از ۱۹ كشور مختلف اروپایی را شامل می گردد.



1397/09/15
13:17:53
5.0 / 5
4963
تگهای خبر: ایران , سفارت , سفیر , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز