فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی ارتش:

تكذیب ادعای تابش لیزر به بالگرد آمریكایی

تكذیب ادعای تابش لیزر به بالگرد آمریكایی به گزارش سنج نیوز، به نقل از ایلنا در پی ادعای نیروی دریایی آمریكا مبنی بر تابش لیزر به بالگرد آمریكایی، فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تكذیب نمود.


امیر دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریكا ادعا نموده كه در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این كشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یك فروند بالگرد ناوگان مذكور كرده كه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تكذیب می‌كند. 
بر اساس ادعای نیروی دریایی آمریكا، این حادثه زمانی كه ناو بالگرد بر آمریكایی «باتان» (LHD۵) به همراه ناوشكن «كول» (DDG ۶۷) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE ۱۱) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است. 
 
بیل ارین، یكی از سخنگویان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریكا در این باره گفته است: شناور ایرانی ضمن حركت به موازات تركیب ناوگروه آمریكایی، نورافكن خود را به سمت ناو بالگرد بر «باتان» و ناوشكن «كول» روشن و اقدام به بررسی ناوهای یاد شده از سینه تا پاشنه كرده است. كمی پس از آن، شناور ایرانی به سمت یك فروند بالگرد آمریكایی CH-۵۳E كه در حال اسكورت سه ناو مذكور بود، نور لیزر تابانده است كه فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تكذیب می‌كند.
1396/04/24
22:28:02
5.0 / 5
5734
تگهای خبر: آمریكا , اخبار روز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز