رهبر انقلاب به عمران خان:

پاسخ ما به جنگ، پشیمان كننده خواهد بود

پاسخ ما به جنگ، پشیمان كننده خواهد بود به گزارش سنج نیوز رهبر انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده است، خاطرنشان كردند: البته اگر كسی شروع كننده جنگ در مقابل ایران باشد، بدون تردید پشیمان خواهد شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یكشنبه) در دیدار آقای عمران خان نخست وزیر پاكستان و هیئت همراه، روابط ایران و پاكستان را بسیار عمیق و مردمی دانستند و با تاكید بر ضرورت استفاده از این بستر برای افزایش همكاریهای دو دولت خاطرنشان كردند: جمهوری اسلامی ایران از مدتها قبل طرحی چهار ماده ای برای توقف جنگ در یمن عرضه كرده است و آخر این جنگ، می تواند تأثیرات مثبتی در منطقه به دنبال داشته باشد. حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با برشمردن نمونه هایی از ارتباطات عمیقاً نزدیك و مردمی دو ملت ایران و پاكستان، تاكید كردند: نگاه جمهوری اسلامی ایران به پاكستان نگاه به یك برادر در همسایگی است و علیرغم این فرصت بی بدیل، روابط دو كشور باید بسیار گرمتر و بهتر از وضعیت موجود باشد و امنیت مرزها ارتقاء یابد و برنامه های معطل مانده مانند خط لوله گاز تكمیل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تحسین دغدغه دولت پاكستان در مورد استقرار صلح و امنیت، منطقه غرب آسیا را بسیار حساس و خطیر خواندند و با تاكید بر مراقبت همگان از بروز حادثه، از نقش مخرّب برخی كشورهای منطقه در پشتیبانی از گروههای تروریستی در عراق و سوریه و ایجاد جنگ و خونریزی در یمن ابراز تأسف كردند و افزودند: ما انگیزه ای برای دشمنی با این كشورها نداریم اما آنها تحت اراده آمریكا هستند و در جهت خواست آمریكا ضد جمهوری اسلامی ایران عمل می كنند. ایشان گفتند: جمهوری اسلامی ایران از مدتها قبل طرحی چهار ماده ای برای آخر جنگ یمن داده است و اگر این جنگ به نحو درستی آخر یابد، می تواند تأثیرات مثبتی در منطقه به دنبال داشته باشد. رهبر انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده است، خاطرنشان كردند: البته اگر كسی شروع كننده جنگ در مقابل ایران باشد، بدون تردید پشیمان خواهد شد. در این دیدار كه آقای روحانی رئیس جمهور هم حضور داشت، آقای عمران خان نخست وزیر پاكستان، ایران و پاكستان را دو كشور برادر خواند و اظهار داشت: همكاریهای تهران و اسلام آباد باید گسترش یابد و ما برای روابط روی ایران حساب ویژه باز كرده ایم، چون كه ایران را یك شریك مهم بویژه در حوزه تجاری تلقی می نماییم. 2727

1398/07/21
23:23:11
5.0 / 5
4251
تگهای خبر: آمریكا , آنلاین , ایران , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز