اعضای كابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای كابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ به گزارش سنج نیوز اعضای كابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هفدهم مهر ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینكه امسال پول خرید تضمینی گندم را زودتر از سال های گذشته به كشاورزان پرداخت كردیم، خاطرنشان كرد: اگر دولت كارآمد نیست و وضع خوبی ندارد، باید امسال در شرایط فشار این پول را دیرتر به كشاورزان می دادیم اما امسال زودتر از هر زمان دیگر آنرا پرداخت كردیم.
رئیس جمهور بخش دیگری از سخنان خود به مبحث تحولات منطقه پرداخت و تصریح كرد: متأسفانه هنوز در گوشه و كنار منطقه شعله هایی دیده می شود كه گاهی این شعله در یمن و گاهی در نزدیكی مدیترانه و مرزهای تركیه و سوریه است.
وی با اشاره به اینكه دولت تركیه نسبت به مرزهای جنوبی خود نگرانی هایی دارد و حق آنهاست كه این نگرانی شان برطرف شود، اظهار داشت: معتقدیم باید راه و شیوه درست در این راه انتخاب گردد.
همچنین مشروح گفت وگوهای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، علی ربیعی سخنگوی دولت، عبدالناصر همتی رئیس كل بانك مركزی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی شهردار تهران، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و بودجه، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و رضا رحمانی وزیر صنعت با خبرنگاران را می توانید در لینك های زیر دنبال كنید.



از خروج آمریكا از سوریه استقبال می كنیم/ لشگركشی تركیه به ضرر منطقه است
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سیاست های تركیه درباره مناطق شمال شرقی سوریه و همینطور اعلام دولت ایالات متحده آمریكا در زمینه خروج نیروهای مسلح این كشور از مناطق شمالی سوریه، اظهار نمود كه جمهوری اسلامی ایران از خروج آمریكا از مناطق شمال شرقی سوریه و هر منطقه دیگر استقبال می كند و اعتقاد دارد كه لشگركشی تركیه به این مناطق به ضرر منطقه است و امنیت از این طریق حاصل نمی گردد.



ارایه گزارش از بوی بد جنوب تهران در جلسه دولت
علی ربیعی سخنگوی دولت در تشریح مصوبات دولت اعلام نمود كه امروز گزارشی در زمینه بوی بدی كه به خصوص در جنوب تهران و فرودگاه امام خمینی وجود دارد در دولت ارائه شد.



دلیل ثبات ارز در بازار از زبان همتی
عبدالناصر همتی رئیس كل بانك مركزی اظهار داشت: یكی از دلایلی كه می بینید در بازار ارز ثبات نسبی فراهم گشته است، برگشت ارز صادركنندگان و سامانه نیما است امروز هم اعلام گردید كه ۱۹ میلیارد دلار در شش ماهه اول امسال ارز تخصیص داده ایم. وی درباره آخرین اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح نظام بانكی، اظهار داشت: در این خصوص ضرب العجل خاصی تعیین نشده است، اما اصلاح نظام بانكی مساله بسیار مهمی است.



تخفیف مالیاتی برای برخی صاحبخانه ها
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از اعطای تخفیف مالیاتی برای صاحبخانه هایی كه مراعات مستاجرین را می كنند اطلاع داد و درباره طرح اقدام ملی مسكن اظهار داشت: این مورد مسیر طبیعی و رو به رشد خویش را طی می كند و در استان های مختلف مهمترین كار ما در این طرح نیازسنجی بر مبنای تقاضاهای قابل استناد است.



واكنش "حناچی" به بستن درهای بوستان مادر بدلیل حضور همسر "ظریف"
پیروز حناچی شهردار تهران در پاسخ به این پرسش كه آیا صحت دارد كه درهای پارك مادر به خاطر حضور همسر ظریف بسته شده است؟ اظهار نمود: اگر چنین اتفاقی هم افتاده باشد برپایه تصمیم سلیقه ای بوده است. نه ما و نه وزیر خارجه موافق این اتفاق نبوده ایم.



به زودی تلویزیونهای ایرانی وارد بازار می شوند/سخنان رئیس اتحادیه لوازم خانگی فرار رو به جلو است
رضا رحمانی وزیر صنعت در واكنش به سخنان اخیر رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره برندهای جعلی اظهار داشت: به این كار می گویند فرار رو به جلو و مفهوم اش این است كه خودم می گویم این چه وضعی است تا شما به من نگویید چرا اوضاع این چنین است!



در بودجه جاری سال ۹۹ ریالی از نفت وجود ندارد
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به خصوصیت های بودجه سال ۱۳۹۹ اظهار نمود: منابع بودجه سال ۹۹ كمترین وابستگی را به نفت دارد به صورتی كه می توان گفت بودجه جاری این سال مطلقا به نفت وابستگی ندارد. وی تصریح كرد: خوشبختانه در بودجه ۹۹ هم در منابع و هم در مصارف اصلاحاتی را كه در طرح اصلاح ساختار مورد توجه بود لحاظ كردیم.



واكنش شریعتمداری به دستگیری تعدادی از كارگران هفت تپه پیش از دیدار با نمایندگان مجلس
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت تعدادی از كارگران هفت تپه كه خواستار حضور در مجلس بودند، اظهار داشت: به هیچ وجه لزوم ایجاب نمی كند برای كارگرانی كه جهت انتقال نظرات و دیدگاه های خود به مسؤلان سفری را انجام می دهند محدودیت هایی ایجاد شود، بنابراین نماینده ما در نخستین ساعت انتشار این خبر به محل اعزام شد چون كه ما باید همیشه حق اعتراض را برای آنان در نظر بگیریم.



تصویب قانون صندوق های مكانیزه به مقابله با فرار مالیاتی كمك می كند
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد درباره راهكارهای وزارت اقتصاد برای كاهش فرار مالیاتی اظهار داشت: امیدواریم مجلس قانون صندوق های مكانیزه را رفع ایراد كرده تا این قانون تصویب و ابلاغ شود چونكه این قانون به مقابله با فرار مالیاتی كمك می نماید.
همچنین در جلسه امروز، رئیس جمهور به شهرداری تهران و دستگاه های دولتی ذی ربط دستور داد تا نسبت به حل معضل بوی تعفن و نامطبوع اتوبان تهران - قم (حد فاصل فرودگاه امام تا مرقد مطهر امام «ره») اقدام و گزارش آنرا به دولت عرضه كنند.




منبع:

1398/07/17
14:23:22
5.0 / 5
4232
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز