ترامپ چه بر سر اقتصاد آمریكا آورد؟

ترامپ چه بر سر اقتصاد آمریكا آورد؟ به گزارش سنج نیوز ایسنا نوشت: بنظر می رسد روند نزولی فاكتورهای كلان اقتصادی آمریكا ادامه خواهد داشت.


به گزارش سی ان بی سی، بنظر می رسد كه اقتصاد آمریكا در یك نقطه عطف قرار گرفته است و جنگ تجاری با چین، آنرا با یك چالش جدی مواجه ساخته است. تحلیل گران موسسه "پانتئون" در گزارشی اعلام نموده اند كه بنظر می رسد باید ایده حصول توافق تجاری بین آمریكا و چین تا اختتام امسال را رها كرد و افزوده اند كه هم چین و هم آمریكا از تداوم وضعیت فعلی متضرر خواهند شد. بررسی فاكتورهای كلان اقتصاد آمریكا نشان دهنده یك روند نگران كننده است: این ماه میزان فعالیت كارخانه های امریكایی به طرز غیر منتظره ای كاهش پیدا كرد به شكلی كه شاخص مدیران تولید برای اولین بار امسال به زیر ۵۰ واحد رسید. كاهش اطمینان فعالان تجاری هم چنین بر تمایل آنها برای آغاز فعالیت های جدید تاثیر منفی گذاشته است به شكلی كه طبق اعلام فدراسیون كسب و كار مستقل آمریكا، خوش بینی كسب وكارهای آمریكا نسبت به شرایط اقتصادی ۱.۶ درصد در سه ماهه سوم سال نسبت به سه ماهه دوم كمتر شده است.
از سوی دیگر بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریكا كه از آن بعنوان یكی از علایم پیش نگر اقتصادی یاد می شود، در ماه های اخیر بارها به زیر ۱.۶ درصد رسیده است و نگرانی ها از وقوع ركود در بزرگ ترین اقتصاد جهان تشدید شده است. با تشدید جنگ تجاری با چین، تمایل كارفرمایان آمریكایی برای استخدام نیروی جدید نیز كمتر شده است تا جایی كه در ماه آگوست اقتصاد امریكا تنها برای ۱۳۰ هزار نفر شغل ایجاد كرد كه ۳۰ هزار نفر كمتر از پیش بینی قبلی و ۱۰۰ هزار نفر كمتر از ركود اشتغال ماهانه به وجود آمده در آمریكا طی سال جاری میلادی بوده است. این نگرانی وجود دارد كه با تداوم وضعیت فعلی اشتغال زایی در امریكا به زیر ۱۰۰ هزار نفر در ماه نیز برسد كه برای حفظ تعادل در بازار كار این كشور و جلوگیری از افزایش نرخ بیكاری ضروری می باشد. ۲۲۶۲۲۵


منبع:

1398/06/29
13:31:36
5.0 / 5
4485
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ترامپ , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز