چین از ایران نفت خرید

چین از ایران نفت خرید سنج نیوز: تسنیم نوشت: یك نفتكش تحت مالكیت شركت ملی نفتكش ایران، نفت را به مجموعه پالایشگاهی و شیمیایی جینگسی در چین تحویل داده و چین نخستین نفت خام ایران را بعد از لغو معافیت های آمریكا در دوم ماه می دریافت كرده است.


یك نفتكش تحت مالكیت شركت ملی نفتكش ایران، نفت را به مجموعه پالایشگاهی و شیمیایی جینگسی در چین تحویل داده و چین نخستین نفت خام ایران را بعد از لغو معافیت های آمریكا در دوم ماه می دریافت كرده است. طبق گزارشات نفتكش متوسط سالینا پایانه جزیره خارك ایران را در ۲۴ می ترك كرده است. سالینا تقریباً یك میلیون بشكه نفت ایران را بارگیری كرده بود. چند هفته بعد در ۲۰ ژوئن این كشتی به پالایشگاه جینگسی در نزدیكی بندر جینزوی پكن رسید. مالك جینگسی پتروچاینا متعلق به شركت نفت ملی چین است، یك خریدار قدیمی نفت ایران و شركت مادر بانك كونلون. بانك كونلون یك موسسه مالی در قلب تجارت چین و ایران در دهه گذشته بوده است.
ایران طی سال قبل مقادیر قابل توجهی از نفت خام را به چین تحویل داده است. تاسیسات ذخیره شركت ملی نفت چین قسمتی از ذخایر نفتی استراتژیك این كشور است و می تواند ۱۹ میلیون بشكه نفت را در خود جای دهد ولی در نبود معافیت ها، ذخیره نفت خام ایران نقض تحریم های آمریكا است. سفر سالینا گزارش های قبلی را تایید می كند كه چین با وجود تحریم های آمریكا خرید نفت و محصولات نفتی ایران را از سر گرفته است. انتظار می رود چندین نفتكش دیگر در هفته های آتی به چین برسند. نقش اصلی شركت ملی نفت چین، دومین مجموعه انرژی بزرگ این كشور نشان داده است كه چین خرید نفت ایران را از سر گرفته است. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در مسافرت جواد ظریف، همتای ایرانی خود به این كشور اطمینان داد تا وقتی ایران در معاهده اتمی برجام باقی بماند، چین به حمایت خود از ایران ادامه می دهد. ولی مقامات ایران و چین همچنان خرید نفت از ماه می به بعد را رد می كنند و ترجیح می دهند این واردات و صادرات مبهم باقی بمانند. گمرك چین ۵۸۵ میلیون دلار واردات محصولات نفتی از ایران را در ماه می تائید می كند كه از ۱.۶ میلیارد دلار آوریل كمتر است ولی انتظار می رود واردات در ژوئن به خاطر تعداد قابل توجه نفتكش هایی كه در راه بنادر چین هستند افزایش یابد. 223223


منبع:

1398/04/05
12:42:16
5.0 / 5
4446
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز