محمد كاظم انبارلویی

تصمیم دولت در كاهش تعهدات هسته ای در امتداد آرمان های امام (ره) و انقلاب است

تصمیم دولت در كاهش تعهدات هسته ای در امتداد آرمان های امام (ره) و انقلاب است سنج نیوز: یك كارشناس مسائل سیاسی، تصمیم دولت در ارتباط با ˮكاهش تعهدات هسته ایˮ را موضعی شفاف و شجاعانه و در امتداد خطوط ترسیم شده در آرمان های امام و انقلاب در سیاست خارجی و تضمین اقتدار ملی و منطقه ای دانست.


محمد كاظم انبارلویی در گفت و گو با ایسنا، درباره مهمترین سفارش های امام خمینی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: برمبنای وصیت نامه سیاسی عبادی امام خمینی (ره) كه هفت سال پیش از رحلت ایشان نوشته شده است سه پیام در ارتباط با سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفت. پذیرش قطعنامه ۵۹۸ كه تصویری از سیاست خارجی و مرام نامه سیاست خارجی بود، پیام به مهاجران جنگی و پیام به روحانیت. در هر سه پیام مانیفست انقلاب اسلامی و وظایف مربوط به سیاست خارجی بیان شده است.
وی با اشاره به بخش هایی از اطلاعیه ای كه در ارتباط با قطعنامه ۵۹۸ در آن مقطع انتشار یافت، اظهار داشت: نكات فوق العاده مهمی در این بیانیه یاد شده قرار گرفت همچون این كه "ما می گوییم تا شرك هست مبارزه هم هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملكت با كسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع كرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم." هم چنین در پیامی كه به مناسبت میلاد امام زمان در دوم فروردین سال ۶۸ منتشر شد؛ سه ماه پیش از ارتحال ایشان، گفتند: هنوز در قدم های اول مبارزه مقابل شرق و غرب هستیم. مسئولان باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست و ندا و پیام آن در جهان و در بین ملل مسلمان گسترده خواهد شد.
این كارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به تصمیم اخیر دولت برای كاهش تعهدات هسته ای در قالب برجام اظهار نمود: این تصمیم اعلام یك موضع شفاف و شجاعانه به دشمن است كه اگر به پیمان خود عمل نكنید ضرورتی نمی بینیم به این توافق و تعهدات مان پایبند باشیم. برخی فكر می كردند با این اعلام پرونده به شورای امنیت می رود یا جنگ می شود اما دیدیم كه آمریكایی ها عقب نشینی كردند و الان التماس مذاكره با ایران می كنند. البته كلیدواژه "مذاكره" یك فریب است و ما هیچ گاه تن به مذاكره نمی دهیم. فقط در یك حالت امكان دارد از این مرحله عبور نماییم كه كاخ سفید اعلام نماید به تعهداتش عمل می كند و اگر هم مذاكره پیشنهاد می دهد باید غرامت و خسارتی كه در این مدت به ایران وارد كردند را بپردازند.
انبارلویی اظهار داشت: همانطور كه رئیس جمهوری اعلام نمودند مذاكره با آمریكا دیوانگی است و ترامپ به دنبال یك دیوانه می گردد و دولت و ملت ایران حاضر به مذاكره در چنین شرایطی نیست و این پیام مهم از رهنمودهای امام و رهبری است.




1398/03/14
15:27:48
5.0 / 5
4706
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز