وال استریت ژورنال: اقدام ضد سپاه تنش میان ایران و آمریكا را تشدید می كند

وال استریت ژورنال: اقدام ضد سپاه تنش میان ایران و آمریكا را تشدید می كند سنج نیوز: روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی درباره اقدام احتمالی آمریكا ضد سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی تنش ها میان ایران و آمریكا را افزایش خواهد داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات ارشد ایران روز یك شنبه در پاسخ به قصد آمریكا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی تهدیداتی را ضد نیروهای آمریكایی در خاورمیانه مطرح نمودند.
این اقدام تنش های میان ایران و آمریكا را كه به صورت مكرر به سبب نقش جمهوری اسلامی در منطقه به وجود آمده است، تشدید می كند.
این روزنامه آمریكایی روز جمعه گزارش داد كه انتظار می رود دولت ترامپ روز دوشنبه (امروز) تصمیم خود در این باره را اعلام نماید تا منابع مالی این نهاد نظامی را محدود كند و آنچه حضور این نیروها در منطقه نامیده می شود را كم كند.
به دنبال انتشار این خبر از جانب وال استریت ژورنال و همینطور خبرگزاری رویترز، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه كشورمان پیامی در صفحه توئیتر خود منتشر نمود و نوشت: آنهایی كه مدت ها است توطئه نام گذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان "سازمان تروریستی خارجی" را دنبال كرده اند، كاملاً از عواقب آن برای نیروهای آمریكا در منطقه آگاه هستند. وی ادامه داد: در واقع، آنها به دنبال كشاندن آمریكا به یك باطلاق هستند. ترامپ باید تا فاجعه دیگری برای آمریكا خلق نشده این حقیقت را درك كند.
دولت آمریكا قبل از این هم در نخستین ماه های روی كار آمدن دونالد ترامپ كوشش كرد تا سپاه پاسداران را بعنوان یك گروه تروریستی اعلام نماید اما بعد از هشدارها نسبت به نتایج این كار و تأثیر آن بر منطقه از این تصمیم منصرف شد.
همینطور سردار جعفری، فرمانده كل سپاه در واكنش به انتشار اخباری در خصوص اقدام احتمالی آمریكایی ها ضد سپاه پاسداران تاكید كرد كه در صورت چنین حماقتی، ارتش و نیروهای امنیتی آمریكا در منطقه غرب آسیا، دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت.
سردار سرلشكر پاسدار محمدعلی جعفری اظهار داشت: اگر آمریكایی ها دست به چنین حماقتی بزنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی و در دستور كار قرار خواهیم داد.
وی خاطرنشان كرد: در چنین شرایطی دیگر ارتش و نیروهای امنیتی آمریكا در منطقه غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.
در ادامه واكنش ها به خبر احتمال تروریستی خواندن نام سپاه پاسداران، رئیس شورای ملی ایران – آمریكا هم در صفحه توئیتر خود نسبت به چنین كاری اخطار داد و اظهار داشت: این اقدام فشار اقتصادی بیشتری بر ایران وارد نمی كند، بلكه تنها باعث افزایش تنش میان دو كشور می شود و راه را برای گفتگو می بندد.
سید حسین نقوی حسینی، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی را بخشی از پازل آمریكا برای افزایش فشار بر ایران دانست و تصریح كرد كه این كار خلاف تمام موازین بین المللی است، چراكه سپاه یك نیروی نظامی دولتی به شمار می آید.
وی ادامه داد: در همین راستا نمایندگان در اطلاعیه ای با بیشتر از ۲۵۰ امضا صراحتاً اعلام نمودند كه در صورت انجام چنین اقدامی طرح دو فوریتی را به جریان خواهند انداخت كه به دنبال آن نیروی های نظامی آمریكا در منطقه بعنوان گروه های تروریستی اعلام می شود این یعنی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای نظامی آمریكا همان برخورد با داعش و القاعده را می كنند كه نتایج خطرناكی برای آمریكا دارند.



1398/01/19
14:28:55
5.0 / 5
4773
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز