وزیر خارجه پیشین مصر:

نظام ایران محكم می باشد

نظام ایران محكم می باشد به گزارش سنج نیوز وزیر خارجه پیشین مصر در گفت وگو با یك رسانه عربی اظهار داشت: نظام ایران پایدار و محكم و توانایی سیطره بر امور داخلی را دارد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد العرابی، وزیر خارجه پیشین مصر و عضو كمیسیون روابط خارجی پارلمان مصر در گفت وگو با پایگاه خبری صدی البلد مرتبط با اعتراضات اخیر ایران اظهار داشت: انتظار نمی رود كه پس از اعتراضاتی كه ایران در چند روز اخیر شاهد آن بود، تغییراتی تولید شود.

وی در ادامه با اشاره به اینكه ارتش و سپاه ایران تا كنون موضعی مرتبط با این اعتراضات اتخاذ نكرده اند، اضافه كرد: نظام ایران پایدار و محكم است و توانایی سیطره بر امور داخلی را دارد و این اعتراضات هیچ تاثیری برآن نخواهند گذاشت.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در ایام اخیر در بعضی شهرهای كشورمان عده ای از مردم در واكنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده، دست به اعتراض زدند كه با استقبال و حمایت مقامات آمریكایی مواجه شده است كه در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می كنند، با دامن زدن به ناآرامی ها سیاست های مداخله جویانه خویش را در ایران پیش ببرند.

حسن روحانی یك شنبه شب در جلسه هیات دولت با اشاره به اینكه در ایام اخیر شاهد اعتراض ها در بعضی نقاط كشور عزیزمان بوده ایم، اظهار داشت: این نكته باید برای همه روشن باشد كه ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض شان كاملاً آزاد هستند؛ اما در عین حال باید توجه نماییم كه نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه ای باشد كه آخر آن منتهی به بهتر شدن شرایط كشور و زندگی مردم شود.

رییس جمهور تصریح كرد: "حل بعضی از این مسایل آسان نبوده و زمان بر است و دولت و ملت باید برای حل این مشكلات دست به دست بدهند".

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واكنش به اظهارات سخیف، بی جا و مداخله جویانه مقامات آمریكایی اظهار داشت: مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت طلبانه و ریاكارانه مقامات آمریكا نمی گذارند.

وی تصریح كرد: مردم ایران بزرگ ترین پشتوانه امنیت و پیشرفت كشور هستند و مشاركت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت شان و حضور فعال آحاد ملت در نظارت و نقد دستگاه های اداره كشور ضامن شكوفایی و بالندگی كشور و انقلاب اسلامی است و حضور هوشمندانه همین مردم مهمترین عامل مقاومت در برابر بدخواهان كشور و مردم است كه دولت آقای ترامپ ثابت كرده در راس این بدخواهان قراردارد.

قاسمی اظهار نمود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختارهای دموكراتیك را برای حمایت قانونی از خواسته های مدنی مردم پیش بینی كرده است و پیگیری این خواسته ها در چارچوب قانون كاملا امكان پذیر است.



 

1396/10/11
14:17:10
5.0 / 5
6013
تگهای خبر: آمریكا , ایران , اخبار روز , دموكراتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز