یك نماینده عراقی: رزمایش سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه به نفوذ آمریكا در منطقه آخر می دهد

یك نماینده عراقی: رزمایش سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه به نفوذ آمریكا در منطقه آخر می دهد به گزارش سنج نیوز نماینده ائتلاف البنا عراق در پارلمان این كشور اظهار داشت كه اجرای رزمایش های سه جانبه مشترك در مرزها میان عراق، سوریه و ایران امری ضروری می باشد و این مساله به نفوذ واشنگتن در منطقه و پشتیبانی از گروهك های تروریستی آخر می دهد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حنین قدو، نماینده ائتلاف البنا در پارلمان عراق در گفتگو با خبرگزاری المعلومه اظهار داشت: امنیت عراق ارتباط مستقیمی با امنیت سوریه و ایران دارد و انجام رزمایش های مشترك برای تمام كشورهای منطقه ثبات امنیتی و رهایی از تحركات تروریستی بوجود می آورد.
وی ادامه داد: اجرای رزمایش های سه جانبه مشترك در مرزها میان عراق، سوریه و ایران امری ضروری می باشد و این مساله به نفوذ واشنگتن در منطقه و پشتیبانی از گروهك های تروریستی كه آمریكا از راه آن فشار بوجود می آورد تا بتواند در عراق باقی بماند، آخر می دهد.
این نماینده عراقی اظهار داشت: دولت عراق به صورت جدی خواستار اجرای رزمایش سه جانبه میان ایران، عراق و روسیه است تا از این طریق بتواند آمادگی و ضعف نیروهای امنیتی خود در دست گرفتن پرونده مرزها بدون دخالت بیگانگان را بشناسد.
نماینده ائتلاف البنا اظهار داشت كه در نشست قریب الوقوع فرماندهان ارشد عراق كه به دعوت برهم صالح، رئیس جمهوری این كشور برگزار می شود، موضع دولت عراق در ارتباط با ماندن و یا اخراج نیروهای آمریكا مشخص خواهد شد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سردار سرلشكر محمد باقری، رئیس ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (یكشنبه) در رأس یك هیأت عالی رتبه نظامی جهت شركت در اجلاسیه سه جانبه رؤسای ستاد كل نیروهای مسلح كشورهای ایران، عراق و سوریه كه به منظور مبارزه با راهكارهای تروریست برگزار می گردد راهی دمشق پایتخت سوریه شد.
ارتقای همكاریهای دفاعی و نظامی، مشورت و همفكری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه كشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهك های تروریستی و همینطور بررسی و دستیابی به آخرین راهكارهای ایجاد ثبات و تأمین امنیت منطقه از اهداف سفر سرلشكر باقری به سوریه است.
بازدید و سركشی آخر سال از فداكارهای رزمندگان مقاومت و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در این كشور هم از دیگر برنامه های رئیس ستاد كل نیروهای مسلح خواهد بود.



1397/12/27
13:39:37
5.0 / 5
4444
تگهای خبر: آمریكا , ایران , پارلمان , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز