یك كارشناس مسائل بین الملل

حادثه تروریستی نیوزیلند متاثر از سه دهه تشدید فضای ضد اسلامی در غرب است

حادثه تروریستی نیوزیلند متاثر از سه دهه تشدید فضای ضد اسلامی در غرب است به گزارش سنج نیوز، یك كارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حمله تروریستی در نیوزیلند اظهار نمود: آنچه كه رخ داد متاثر از فضاسازی ضد دینی و ضد اسلامی است كه در سه دهه اخیر در غرب شدت گرفته است.


سید رضا صدرالحسینی، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه آنچه در نیوزیلند رخ داد، یك جنایت فجیع بود، اظهار نمود: این حادثه تروریستی تأثیر پذیرفته از فضای ضد دینی و ضد اسلامی است كه در طول سه دهه گذشته در غرب افزایش پیدا كرده است و یكی از ثمرات آن انجام اینگونه عملیات های تروریستی وحشتناك ضد مسلمانان است.
وی با اشاره به اینكه طبق اخبار انتشار یافته فردی كه این جنایت را انجام داده تحت تأثیر شعارهای نژادپرستانه و ناسیونالیست افراطی افرادی همچون ترامپ بوده است، تصریح كرد: به نظر می آید كه این مورد را باید فراتر از كشور نیوزیلند ببینیم و در واقع اقدامات، شعارها و گفت وگوهایی كه از جانب مقامات غربی با عنوان اسلام هراسی مطرح می شود، نتایجی اینچنینی دارد چنانچه ۵۰ نفر از مسلمانان در هنگامی كه برای انجام فریضه دینی خود در یك مكان الهی تجمع كرده اند به صورت فجیع كشته می شوند.
این كارشناس مسائل بین الملل همینطور در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از نحوه برخورد رسانه های غربی با این اقدام تروریستی اظهار داشت: در این ماجرا مشاهده كردیم كه بعضی از رسانه های غربی از بكار بردن واژه عملیات تروریستی در مورد این اتفاق خودداری كردند و از واژه حمله استفاده كردند و این نمونه دیگری از برخورد دوگانه غربی ها و رسانه غربی با مبحث تروریسم است. برخورد دوگانه ای كه برگرفته از آموزه ها و اظهارنظرهای مقامات غربی در ارتباط با اسلام و تروریسم است.
وی در همین زمینه تصریح كرد: این رفتار از جانب رسانه های غربی در حالی صورت می گیرد كه اگر در لندن یا پایتخت یكی دیگر از كشورهای اروپایی اقدامی ضد فردی غیر مسلمان با سلاح سرد رخ می داد آنرا اقدامی تروریستی می دانستند ولی اقدام كسی را كه با سلاح گرم زنان، كودكان و كسانی كه برای اقامه نماز در یك مكان امن تجمع كرده بودند را به شهادت رسانده، اقدامی تروریستی نمی دانند.
صدرالحسینی همینطور با انتقاد از نحوه برخورد بعضی از مقام های غربی با این مورد و واكنشی كه آنها در این زمینه انجام داده اند، اظهار داشت: بعضی از مقامات غربی در واكنش های خود نسبت به این مسئله فقط مسائل امنیتی را مد نظر قرار دادند و از بیان اظهار تأسف به خاطر كشته شدن این تعداد مسلمان خودداری كردند.
وی با اشاره به اینكه متأسفانه نگاه ناسیونالیستی، نژادپرستانه و طایفه گرانه به خاطر عملكرد بعضی از كلیساها و مقامات غربی در این منطقه در حال شدت گرفتن است، اظهار داشت: با عنایت به این مورد به نظر نمی رسد حادثه تروریستی نیوزیلند آخرین اقدام تروریستی باشد كه در غرب ضد مسلمانان صورت می گیرد چون كه علاوه بر جو به وجود آمده در این كشورها، فراوانی اسلحه و آزادی خرید و فروش آن سبب می شود كه امكان وقوع مجدد چنین اتفاق هایی دور از ذهن نباشد.



1397/12/26
14:35:45
5.0 / 5
5048
تگهای خبر: ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز