سخنگوی جنبش نجباء:

تحریم های آمریكا ضد نجباء فقط روی كاغذ اعتبار دارد

تحریم های آمریكا ضد نجباء فقط روی كاغذ اعتبار دارد به گزارش سنج نیوز سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (نجبا) اظهار نمود: آمریكا ادعا می كند به این خاطر نام این گروه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد كه نجبا ضد دولت عراق عمل كرده است در حالیكه این مغلطه بزرگی است و ما جزئی از دولت و ملت عراق هستیم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سید هاشم الموسوی بامداد روز شنبه در یك نشست مطبوعاتی با مبحث قرار گرفتن نام گروه نجبا و شیخ اكرم الكعبی دبیر كل این گروه در فهرست گروه های تروریستی توسط آمریكا اظهار نمود: تصمیمات آمریكا جز جوهری روی كاغذ نیست و از اعتباری برخوردار نمی باشد. آمریكا در پیشبرد تمام نقشه هایش در منطقه با شكست روبه رو شده و محور مقاومت دارای هیمنه و سیطره در كل منطقه است.
وی با اشاره به تلاش های آمریكا برای ضربه زدن به محور مقاومت تصریح كرد: آنها در جهت پیشبرد این امر از ابزارهای گوناگون اقتصادی و سیاسی استفاده می نمایند ولی خوشبختانه تمام این سیاست ها تابحال با شكست روبه رو شده است.
وی با بیان این كه حقایق موجود در منطقه نشان داده است كه آمریكایی ها در پیشبرد سیاستهای شان در منطقه به هیچ وجه موفق نبوده اند، افزود: آمریكایی ها در بحث سوریه در تلاش بودند كه رئیس جمهور قانونی این كشور را بركنار كنند ولی به موفقیتی دست پیدا نكردند. بشار اسد در قدرت ماند و الان آمریكایی ها صحبت از این می كنند كه می خواهند نیروهای نظامی شان را از سوریه خارج كنند.
الموسوی با بیان این كه آمریكایی ها به دنبال این بودند كه دولت تكفیری در مناطق مرزی میان عراق و سوریه تاسیس كنند و با پشتیبانی از این دولت به شكلی بر منابع طبیعی آن منطقه تسلط یابند، افزود: آنها در همین چارچوب تلاش داشتند كه یك مقبولیت جهانی هم برای این دولت ایجاد كنند. ولی در پیشبرد این مورد هم موفق نبودند. آنها حالا به دنبال تأسیس یك منطقه بی طرف میان تركیه و سوریه هستند و می خواهند بخشی از نیروهای نظامی خویش را در آن منطقه نگه دارند. به اعتقاد ما هدف آمریكا از نگهداشتن این تعداد نیرو در این منطقه این است كه نیروها مسئولیت راهنمایی و رهبری گروه های مسلح تروریستی در آن منطقه را برعهده داشته باشند.
سخنگوی جنبش نجبا در بخش دیگری از صحبتهای خود در این جلسه مطبوعاتی با اشاره به شكست سیاست های آمریكا در كشورهایی هم چون لبنان، عراق اظهار نمود: آمریكایی ها در مبحث عراق هم می خواستند بر روی منابع نفت این كشور سلطه پیدا كنند و یك دولت ضعیف در این كشور تشكیل دهند كه در این زمینه هم با شكست روبه رو شدند.
الموسوی با بیان این كه جنبش نجبا یك درگیری بسیار جدی با اشغالگرایان آمریكایی در منطقه دارد افزود: ما هیچ وقت از مواضع خود در دفاع از ملت های منطقه عقب نشینی نمی نماییم و با تمام كسانی كه بخواهند عراق را اشغال كنند مبارزه می نماییم. در تاریخ تمام تلاش های ما و درگیری های ما با سلطه گران ثبت خواهد شد.
وی در این جلسه كه در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان این كه تحریم های آمریكا و نقشه های عربستان هیچ وقت سبب این نمی گردد كه این گروه (نجبا) از اهداف خود عقب نشینی كند افزود: آمریكایی ها به دنبال این هستند كه انرژی محور مقاومت را با درگیری با گروه های تروریستی و تفكیری از بین ببرند و بر روی این مورد نام جنگ فرسایشی گذاشتند.
این عضو جنبش نجبا با بیان این كه آمریكایی ها از مبارزه با تروریسم سخن می گویند اما خودشان حامی اصلی گروه های تروریستی هستند و در نمونه آخر دیدیم كه از عربستانی ها در كشتن جمال خاشقجی حمایت كردند افزود: در همین چارچوب وزیر امور خارجه پیشین آمریكا اعلام نمود كه این كشور گروه های تروریستی را به وجود آورده است.
الموسوی با بیان این كه كشوری كه در كشتار مردم در عراق، سوریه، لبنان، یمن، ویتنام و … دست داشته و مرتكب جنایت شده نمی تواند از حقوق بشر سخن بگوید اظهار نمود: ما كشوری را اشغال نكرده ایم و نقشه های شومی را ضد ملتی دنبال نكرده ایم اینها همه كارهای آمریكا است. آمریكایی ها ادعا می كنند كه نام نجبا را به خاطر این در فهرست گروه های تروریبستی قرار داده اند كه این گروه ضد دولت عراق اقداماتی انجام داده است در حالیكه این مغلطه بزرگی است و ما خودمان درگیر جنگ با تروریست ها هستیم. ما جزئی از دولت و كشور عراق هستیم. ما همگام با ارتش عراق و در كنار سایر نیروهای مسلح این كشور با تروریست ها جنگیدیم و آمریكایی ها نمی تواند بین ما تفرقه ایجاد كنند.
سخنگوی جنبش نجبا با تاكید بر این كه ما پشتیبانی خود از دولت عراق و همینطور مبارزه با تروریست ها را ادامه می دهیم، اظهار داشت: آمریكایی ها اعلام نمودند كه یكی دیگر از دلایلی كه نجبا را تحریم كرده اند به این خاطر است كه نجبا در سوریه حضور دارد. ما خطاب به آنها می گوییم كه نجبا مثل آنها از پنجره وارد سوریه نشده است. حضور نجبا در این منطقه قانونی می باشد.
موسوی در بخش دیگر از صحبتهای خود افزود: آمریكایی ها می گویند كه ما برای دفاع از منطقه سربازان و لشكریان خویش را در منطقه مستقر كردیم حالا سوال این است كه ملت های منطقه نمی توانند از خود دفاع كنند كه آمریكایی ها در این منطقه حضور پیدا كردند. آیا دفاع ملت های منطقه از كشورهای خود غیرقانونی می باشد و دفاع آمریكا از منطقه قانونی است؟
او همینطور با تاكید بر این كه جنبش نجبا جنبش مردمی است و آمریكا نمی تواند این جنبش را تروریستی قلمداد كند، افزود: اگر آنها چنین چیزی را بگویند یعنی تمام مردم را ترویست قلمداد كردند و این صحبت غیرقانونی می باشد.
الموسوی تصریح كرد: یكی از علت هایی كه آمریكا نام این گروه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده به خاطر این است كه ما وجود آمریكا در منطقه را نپذیرفتیم و حضور آنها را در منطقه غیرقانونی می دانیم و در مقابل اشغالگران می ایستیم.
وی افزود: یكی از علت های تصمیم آمریكا این است كه ما حضور صهیونیست ها در منطقه را نپذیرفتیم.
وی با تاكید بر این كه جنبش نجبا بر مبحث وحدت تاكید دارد ولی آمریكایی ها می خواهند بین كشورهای منطقه فاصله ایجاد كنند، افزود: ما اجازه نمی دهیم كه عراق به پایگاهی نظامی برای آمریكا تبدیل گردد چون كه عراق، بحرین، عربستان، امارات و … هم عراق در خط مقدم مقاومت در مبارزه با اشغالگران قرار دارد.
وی خاطرنشان كرد: ما به آمریكایی ها می گوییم كه شما با اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی نمی توانید به اهداف خود ضد ملت های منطقه دست پیدا كنید و در این زمینه با شكست روبه رو می شوید من خطاب به برادران عزیزم در منطقه هم می گویم مقاومت پابرجا و قوی است و این تحریم های آمریكا جوهری بر روی كاغذ بیش نیست و از ارزش و اعتباری برخودار نیست.
سخنگوی جنبش نجبا همینطور در پاسخ به سوالی تصریح كرد: ما نخواهیم گذاشت كه عراق به دری برای ورود تروریست ها به ایران تبدیل گردد چون كه چنین موضوعی به هیچ وجه مورد پذیرش در سطح بین المللی و منطقه نیست. عراق به هیچ وجه تابع امیال سعودی ها وسلطه آمریكا نخواهد بود. عراق یك دوست واقعی برای ایران است و گروه نجبا هم جزئی از ملت عراق است. عراق در زمینه های مختلف با ایران ارتباط دارد و ما دستی كه به سمت مان دراز شد و به ما كمك كرد را قطع نخواهیم كرد.



1397/12/18
14:56:28
5.0 / 5
4414
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز