آمریكا كمك به بازسازی سوریه را منوط به خروج ایران كرد

آمریكا كمك به بازسازی سوریه را منوط به خروج ایران كرد سنج نیوز: رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریكا اظهار داشت كه تا زمان خروج ایران از سوریه اجازه هیچ كمكی برای بازسازی سوریه را نمی دهیم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، برایان هوك رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریكا در گفت وگو با شبكه سی ان بی سی مدعی شد: من فكر می كنم اگر ما با همه افراد در منطقه همكاری داشته باشیم و اگر ما دیپلماسی خودمان را آن گونه كه می خواهیم، بسازیم در آن صورت قادر خواهیم بود از دست تمام نیروهای تحت كنترل ایران رها شویم.
هوك در ادامه ادعاهایش اضافه كرد: ما اجازه نمی دهیم آنها (ایرانی ها) كاری كه در لبنان انجام دادند را در سوریه هم انجام دهند. تا زمانی كه ایران از سوریه خارج نشده باشد هیچ كمكی به بازسازی سوریه نخواهد شد و ما ابزارهای متعددی برای دستیابی به این هدف در اختیار داریم.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اخیرا اعلام نمود كه حدود دو هزار نیروی آمریكایی را از سوریه خارج خواهد نمود كه با واكنش زیادی در جهان مواجه گردید. خیلی از كارشناسان بر این باورند كه این اتفاق به تقویت ایران و روسیه منجر خواهد شد.
برایان هوك در حالی كمك به بازسازی سوریه را منوط به خروج ایران از سوریه كرده است كه حضور مستشاری كشورمان در سوریه كاملا قانونی و بنا به درخواست دولت دمشق، تنها برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی بوده و مقامات روس و سوری هم تابحال بارها این مسئله را مورد تائید قرار داده اند.
ایران قبل از این تاكید كرده است تا زمانی كه خطر تروریسم در سوریه باشد و دولت سوریه از ایران بخواهد به كمك های خود به این كشور ادامه دهد، در سوریه باقی می ماند.
در همین راستا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه كشورمان چندی قبل در مصاحبه ای تصریح كرد كه جمهوری اسلامی تنها برای هدف مقابله با گروه های تندرو در سوریه حضور نظامی دارد، چونكه توسط دولت این كشور دعوت شده است.
وی ادامه داد: همگان كمك ما به مقابله با تروریسم و افراط گرایی را به رسمیت می شناسند و هیچ دلیل دیگری برای این حضور ما (در سوریه) وجود ندارد.



1397/10/23
13:51:25
5.0 / 5
4841
تگهای خبر: آمریكا , ایران , ترامپ , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز