بهتان پراكنی های واهی برایان هوك مقابل ایران

بهتان پراكنی های واهی برایان هوك مقابل ایران سنج نیوز: در ادامه بهتان پراكنی های مقامات آمریكایی مقابل كشورمان رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریكا ادعا نمود كه ایران به گروه های منطقه سلاح ارسال می كند و سبب بی ثباتی در خاورمیانه میگردد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، برایان هوك نماینده ویژه رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریكا روز پنج شنبه در یك نشست خبری در یك پایگاه نظامی كه به نمایش تجهیزاتی كه واشنگتن ادعا می كند جمهوری اسلامی به گروه های منطقه ارسال كرده است، اختصاص داشت به طرح ادعاهای واهی و نخ نمای آمریكایی ها مقابل كشورمان پرداخت و بدون كوچك ترین اشاره به سیاست های مداخله جویانه و جنگ طلبانه كشورش در خاورمیانه باز هم این ادعای بی اساس را بیان كرد كه ایران بزرگ ترین حامی تروریسم است.
وی با تاكید بر این ادعاهای خصمانه، اظهار داشت كه مقامات ایران باید تصمیم بگیرند عنوان بزرگ ترین دولت حامی تروریسم را از این كشور بردارند و به نفع مردم خود اقدام نمایند.
برایان هوك كه سه ماه پیش توسط وزیر امورخارجه آمریكا بعنوان رئیس گروه اقدام ایران منصوب گردید، در پاسخ به سوالی درباره اقدام بعدی مقابل ایران با اشاره به رویكرد فشار حداكثری بر ایران ادعا نمود كه اگر تحریم های واشنگتن مانع از این نشود كه تهران ارسال سلاح به گروه های منطقه را متوقف نماید، اقدام نظامی مقابل این كشور ممكن خواهد بود اما دولت آمریكا ترجیح می دهد از تمام ابزارهای دیپلماتیك ممكن استفاده نماید.
رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریكا با اشاره به موشك های ضدتانك و موشك زمین به هوایی كه در این پایگاه دیده می شد، ادعا نمود كه این تجهیزات جنگی را نیروهای عربستان در یمن به دست آورده و در اختیار آمریكا قرار داده اند.
هوك همین طور به یك راكت توپخانه ای اشاره نمود و ادعا نمود كه این راكت باز در ولایت هلمند افغانستان كشف شده و نشان داده است ایران از طالبان حمایت نظامی می كند. وی اصرار كرد كه ایران تهدیدی جدی برای منطقه شده و باید متوقف شود.
بنابر این گزارش، نمایش تجهیزات ادعایی آمریكا كه می گوید از ایران ارسال شده دومین بار است كه امسال (میلادی) در واشنگتن انجام میگردد. نیكی هیلی نماینده آمریكا در سازمان ملل باز بقایای چند موشك و پهپاد را در زمستان گذشته به نمایش گذاشت كه ادعا می كرد از ایران برای حوثی های یمن كه در حمله به عربستان استفاده شده بود، ارسال شده است.
هوك در ادامه ادعاهای خود با اشاره به نمایش هیلی ادعا نمود كه مقایسه تجهیزات ارسالی ایران نشان داده است در شش ماه اخیر، كمك های ارسالی جمهوری اسلامی به گروه های منطقه افزایش یافته است.
نماینده ویژه آمریكا در امور ایران در ادامه گزافه گویی هایش ادعا كرد: آنچه شاهد آن هستیم سابقه داشته است. مقامات ایران هزاران موشك به حزب الله داده اند. آنها اهتمام دارند حوثی ها را به حزب الله خلیج فارس تبدیل كنند. ایران بیشتر از هشت میلیارد دلار به اسد (رئیس جمهوری سوریه) كمك كرده است. حماس و حزب الله باز میلیون ها دلار برای برنامه های خود دریافت كرده اند.
وی با اشاره به اینكه فشار آمریكا بر جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت، اضافه كرد: پیام ما به تهران مشخص است. فشار اقتصادی و تحریم های ما تا زمان تغییر رفتار جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت. ایران می تواند برگردد یا شاهد فروپاشی اقتصادش باشد. جمهوری اسلامی ایران سال ها است به رفتارهای مخرب خود ادامه می دهد و دولت پرزیدنت ترامپ می گوید دیگر بس است، این رفتارها را تحمل نمی نماییم.
به گزارش هیل، برایان هوك در این كنفرانس خبری از پاسخ به انتقادات مبنی براینكه برگزاری چنین نمایش هایی آن هم دو بار در یك سال، می تواند تنش ها در منطقه را افزایش دهد، سرباز زد.
او همینطور این باور را كه همزمانی این نمایش با ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی تلاشی است برای منحرف كردن اذهان از عربستان سعودی رد كرد.
خاشقجی اوایل ماه اكتبر سپس ورود به كنسولگری عربستان در استانبول دیگر هیچ گاه از آن خارج نشد. از همان ابتدا مسئولیت این اتفاق متوجه مقامات سعودی بود اما آنها هرگونه اطلاع از سرنوشت این روزنامه نگار منتقد را رد می كردند. بعدتر مشخص شد كه وی در كنسولگری به شكلی فجیعانه كشته شده و جسدش باز خارج شده است. به دنبال فشارهای بین المللی برای شفاف سازی عربستان در این مسئله، سرانجام سعودی ها اذعان كردند كه خاشقجی در كنسولگری كشته شده اما این یك نقشه از پیش تعیین شده نبوده و وی در درگیری جان خودرا از دست داده است.
نماینده ویژه آمریكا در امور ایران در این باره اظهار داشت: هیچ چیز به آنچه در عربستان رخ می دهد ارتباط ندارد. البته یك چیز مرتبط می باشد، اینكه خیلی از موشك هایی كه اینجا به نمایش درآمده توسط عربستان سعودی به دست آمده كه نشان دهنده میزان تهدیدی است كه وجود دارد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مقامات آمریكایی همواره در امتداد سیاست های خصمانه و ضد ایرانی خود تلاش نموده اند به روش های مختلف و با دستاویز قرار دادن ابزارهای به ظاهر منطقی و قابل قبول جمهوری اسلامی را یك دولت متجاوز جلوه دهند كه به صورت مرتب هم تلاش دارند منطقه را به تصرف خود درآورند.
آمریكایی ها در طول سال های گذشته به صورت مكرر این ادعاهای بی اساس را مقابل كشورمان مطرح كرده اند، درحالیكه خود و متحدانشان خصوصاً در خاورمیانه عاملان اصلی تمامی ناآرامی ها، اختلافات و جنگ ها در منطقه بوده اند اما همیشه به گونه ای اهتمام كرده اند بر این واقعیات سرپوش بگذارند و حتی ایران را برای تمامی مشكلات منطقه مقصر جلوه دهند.



1397/09/09
23:32:58
5.0 / 5
4764
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز