در بیانیه پایانی درباره نتایج كمیسیون مشترك برجام اعلام شد

تاكید اعضای 1بعلاوه5 بر ضرورت اجرای مستمر لغو تحریم ها طبق برجام

تاكید اعضای 1بعلاوه5 بر ضرورت اجرای مستمر لغو تحریم ها طبق برجام سنج نیوز: هماهنگ كننده كمیسون مشترك برجام میان ایرانم و 1+5 در بیانیه پایانی این نشست در وین كه بامداد روز چهارشنبه در هتل كوبورگ برگزار گردید اعلام نمود: شركت كنندگان بر ضرورت اجرای مستمر لغو تحریم ها به نحوی كه تحقق موثر منافع مربوطه كه در برجام پیش بینی شده است را ممكن سازد، تاكید نمودند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:
در تاریخ 13 دسامبر 2017 نشست كمیسیون مشترك برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) در وین برگزار گردید. این هفتمین نشست كمیسیون مشترك از زمان روز اجرایی شدن برجام (16 ژانویه 2016) بود. بر مبنای مقررات برجام، كمیسیون مشترك مسوولیت نظارت بر اجرای این توافق هسته ای را برعهده دارد.
ریاست نشست كمیسیون مشترك بر عهده خانم هلگا اشمید دبیركل سرویس سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپایی به نمایندگی از خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپایی بود و در این نشست كشورهای 1+5 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریكا) و ایران در سطح مدیران سیاسی و معاونین وزیران خارجه شركت داشتند.

این نشست فرصتی فراهم آورد برای پرداختن به اجرای برجام از منظر تعهدات هسته ای و تعهدات مرتبط با تحریم ها، به علاوه مسائل مرتبط با كانال خرید برجام. آژانس بین المللی انرژی اتمی، نهادی كه طبق برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت مسوول نظارت و راستی آزمایی تعهدات مرتبط با هسته ای ایران است، به تازگی، نهمین گزارش خویش را صادر كرده است. طرف های برجام از این واقعیت كه آژانس مجددا پایبندی مستمر ایران به تعهدات خویش را تایید كرده، استقبال كردند.
شركت كنندگان به نحو مبسوط فرآیند مرتبط با رفع تحریم ها را در پرتو یك نشست كارگروه اجرایی شدن لغو تحریم ها كه روز گذشته برگزار شد، مرور كردند. شركت كنندگان بر ضرورت اجرای مستمر لغو تحریم ها به نحوی كه تحقق موثر منافع مربوطه كه در برجام پیش بینی شده است را ممكن سازد، تاكید نمودند. آنان بر اهمیت مستمر پرداختن به هر گونه چالشی در این زمینه در چنین مجامعی اذعان دارند.

كمیسیون مشترك همینطور اجرای پیوست سوم برجام در مورد همكاری صلح آمیز هسته ای را مورد بحث قرار داد و در این چارچوب از سمینارهایی كه به تازگی توسط شركت كنندگان در برجام برای حمایت از این كار برگزار شده است، استقبال كرد.

تمام شركت كنندگان پایبندی مستمر خود به تعهدات برجامی را مورد توجه قرار داده و بر ضرورت تضمین اجرای موثر آن در همه بخش های مربوطه با حسن نیت و در فضایی سازنده تاكید نمودند.



1396/09/23
12:37:44
5.0 / 5
4756
تگهای خبر: ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز