صفاری نطنزی: تحریم ایران دستاوردی برای آمریكا نخواهد داشت

صفاری نطنزی: تحریم ایران دستاوردی برای آمریكا نخواهد داشت سنج نیوز: رییس كمیته سیاست خارجی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این كه «تحریم ایران شكست خورده خواهد بود»، اظهار داشت: ایران كشوری قدرتمندی است كه ۱۵ همسایه دارد بنابراین تحریم در برابر ایران فایده ای نخواهد داشت.


مرتضی صفاری نطنزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به معافیت ۸ كشور از خرید نفت ایران اظهار نمود: آمریكا در ابتدا به دنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران بود كه نتوانست به این هدف برسد و آنرا با اعمال معافیت هایی عملا لغو نمود. این نشان داده است كه حتی كشورهای به ظاهر دوست آمریكا هم حاضر نشدند در مبحث برداشتن نفت كوتاه بیایند و آمریكا ۸ كشور را معاف كرد.

وی افزود: این مورد نشان داده است كه دوستان آمریكا هم آمادگی ندارند مواضع غیراصولی و غیرمنطقی آمریكا را پذیرفته و آنرا همراهی كند.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این كه «تحریم اقدام مردود و منسوخ در دنیای امروز به شمار می آید»، اظهار نمود: تحریم از لحاظ افكار عمومی در حوزه مقررات بین الملل و حقوق بشر پذیرفته شده نیست و كار غلط و نامربوطی به حساب می آید كه آمریكایی ها دنبال كرده و حتما شكست هم می خورند همان گونه كه در هدف به صفر رساندن فروش نفت ایران شكست خوردند.

صفاری نطنزی با بیان این كه «هیچ كشوری نمی تواند ایران را حذف كند»، اظهار داشت: ما كشوری با ۱۵ همسایه هستیم كه كسی نمی تواند ما را تحریم كند چون با روابط با ۱۵ همسایه هم می توانیم مبحث تجارت خارجی و فروش نفت را حل نماییم كما این كه در داخل هم راهكارهایی همچون عرضه نفت در بورس اندیشیده شده است كه می توان نفت را در بازار به همسایه و خریداران فروخت. با وجودی كه آمریكا تلاش های زیادی برای تحریم ایران می كند، اما در نهایت برایش دستاوردی نخواهد داشت.




1397/08/16
15:22:57
5.0 / 5
4421
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز