حمله موشكی انصارالله به نجران و متهم شدن ایران از جانب ائتلاف عربی

حمله موشكی انصارالله به نجران و متهم شدن ایران از جانب ائتلاف عربی سنج نیوز: ائتلاف عربی به رهبری عربستان بار دیگر ایران را به دست داشتن در حملات موشكی انصارالله یمن به عربستان متهم كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روزنامه سعودی عكاظ، تركی المالكی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام نمود كه پس از ظهر روز گذشته (شنبه) راس ساعت 19: 52 شبه نظامیان حوثی وابسته به ایران(انصارالله یمن) یك موشك بالستیك از استان عمران یمن به سمت عربستان شلیك كردند.
وی ادعا نمود كه این موشك به طور عمد و به منظور هدف قرار دادن مناطق مسكونی به سمت شهر نجران عربستان شلیك شد اما پدافند هوایی عربستان توانست آن را منهدم كند.
سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی در ادامه ادعا نمود كه این اقدام خصمانه از جانب شبه نظامیان حوثی (انصارالله) نشان دهنده تداوم حمایت های ایران از آنها و نقض آشكار قطعنامه 2216 و 2231 شورای امنیت با هدف تهدید امنیت عربستان و امنیت منطقه و بین الملل است، همینطور شلیك موشك های بالستیك به سمت شهرها و روستاهای مسكونی درتضاد با قوانین بین المللی و بشری به حساب می آید.
در این گزارش ادعا شده است كه حوثی های مورد حمایت ایران (انصارالله یمن) تابحال 181 موشك بالستیك به سمت عربستان شلیك كرده اند.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، انصارالله یمن پیش از این هم چندین بار مناطق مختلف عربستان همچون فرودگاه بین المللی ملك خالد ریاض، كاخ یمامه مقر اصلی ملك سلمان، پادشاه عربستان و شهرهای نجران و جازان را مورد هدف قرار دادند كه ائتلاف عربی به رهبری عربستان در تمام موارد ایران را به دست داشتن در این حملات موشكی متهم كرد.
این ادعا در حالی مطرح می گردد كه مقامات كشورمان همواره تاكید می كنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواهان تولید چاره مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.
ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیك به سه سال است كه زنان و كودكان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می كند و از رسیدن غذا و دارو و كمك های بشردوستانه به آن ها ممانعت می كند و به علت تجاوزهای وحشیانه اش در یمن در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان پیش از این هم در واكنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی كه به نابودی زیرساخت ها و محاصره همه جانبه و كشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر گردیده است، ابراز امیدواری كرد: همه گروه ها، احزاب و جریان های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یكدیگر از جبهه واحد ملی بر ضد تجاوز خارجی محافظت كنند.
قاسمی با ابراز تاسف از درگیری های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری كرد و اضافه كرد: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.
وی در ارتباط با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام نموده است: ما هیچ گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امكانی در كل وجود ندارد در غیر این صورت ایران به قدری شهامت دارد كه چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام كند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح هایی است كه از دولت های قبل در پادگان ها وجود داشته، امروز مشاهده می نماییم یمن برای آنكه در مقابل تجاوز و حملات بی امان از خود محافظت كند به سراغ تكنیك های درونی رفته و این طبیعی است.
علی اكبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل قبل از این تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشكی به یمن نداده است، یمنی ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل تر توسط اردوگاه های شرق عمدتاً تسلیح می شدند، ما از این نگران نیستیم كه مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی كنند، به یمن كمك های انسانی و حمایت های سیاسی می نماییم ولی موشك را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چون كه با امكاناتی كه در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی ها ایستادگی كنند و با همین امكانات پیروز خواهند شد.



1397/06/04
16:32:16
5.0 / 5
4633
تگهای خبر: ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز