افترا رییس مجلس شورای عربستان به ایران

افترا رییس مجلس شورای عربستان به ایران سنج نیوز: رییس مجلس شورای عربستان در دیدار با رییس پارلمان سنگاپور، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور دیگر كشورها و عدم پایبندی به قوانین بین المللی متهم كرد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از روزنامه سعودی عكاظ، هیاتی از مجلس شورای عربستان به ریاست عبدالله بن محمد بن ابراهیم آل شیخ، رییس این شورا به سنگاپور سفر كرده اند.

آل شیخ، رییس مجلس شورای عربستان در دیدار با چوان جین تان، رییس پارلمان سنگاپور ضمن اشاره به اهمیت تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها ادعا نمود كه خاورمیانه با تنش ها و بحران های بی سابقه ای روبرو است و دلیل آن را سیاست های خصمانه ایران و دخالت های آن در امور داخلی كشورهای منطقه خواند كه به قول وی نقض تمامی قوانین و معاهدات بین المللی به حساب می آید.

وی با اشاره به اینكه این امر سبب شد كه تحریم های بین المللی ضد ایران اتخاذ شود، اضافه كرد: اگر ایران می خواهد كه عضو موثری در جامعه بین المللی باشد باید به قوانین بین المللی، اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگر كشورها پایبند باشد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، قبل از این هم عبدالمحسن آل شیخ، عضو مجلس شورای عربستان در راس هیاتی از این مجلس به لهستان سفر كرده و با برخی روسای كمیته های و مسئولان پارلمانی این كشور دیدار و ادعا نمود كه ایران در امور داخلی كشورهای عربی به خصوص لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن دخالت و در منطقه بی ثباتی بوجود می آورد. تداوم این سیاست تخریبی در منطقه و دخالت در امور داخلی كشورهای آن زمینه را برای تشكیل گروهك تروریستی و افراطی فراهم نموده است و به دنبال آن یك گرایش فرقه ای به وجود آمده است كه ثبات كشورها و ملت های منطقه را برهم زده است.
وی با طرح اینكه عربستان به دنبال تولید ثبات و امنیت در یمن است اظهار داشت: عربستان از تجاوز حوثی ها در مورد حمایت ایران در نقض توافقات عربی و بین المللی رنج های زیادی می برد.
آل شیخ از كشور لهستان خواهان شد تا مواضع قاطعی ضد اقدامات ایران در منطقه اتخاذ كند.
این هیات سعودی قبل از این هم به فنلاند رفته و با مقامات این كشور دیدار كرده بودند و عبدالمحسن آل شیخ، رئیس این هیات ادعا نمود كه كشورش هر روز مورد هدف حملات موشكی از جانب انصارالله یمن كه مورد حمایت ایران هستند قرار می گیرد و از كشور فنلاند می خواهیم كه مواضع قاطعی ضد اقدامات تخریبی ایران در منطقه اتخاذ كند و شبه نظامیان وابسته به ایران در یمن، عراق، سورریه و لبنان از داعش هم خطرناك تر هستند.
ادعای دخالت ایران در امور داخلی دیگر كشورها درحالی مطرح می گردد كه مقامات كشورمان همواره تاكید می كنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر كشورها ندارد. حضور ایران در بعضی كشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آنها است.
جمهوری اسلامی ایران به منظور حل بحران های منطقه همچون بحران یمن و سوریه همواره خواهان چاره سیاسی و مسالمت آمیز به جای چاره نظامی بوده است.




1397/05/10
15:14:06
5.0 / 5
4417
تگهای خبر: ایران , پارلمان , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز