یك كارشناس مسائل فلسطین:

تصویب قانون كشور یهود، نوعی آپارتاید و نژادپرستی است

تصویب قانون كشور یهود، نوعی آپارتاید و نژادپرستی است سنج نیوز: یك كارشناس مسائل فلسطین با تاكید بر این كه تصویب قانون كشور یهود توسط كنست-پارلمان رژیم صهیونیستی- نوعی آپارتاید و نژادپرستی است، اظهار داشت: تصویب این قانون تكمیل كننده طرح احداث دیوار حائل و انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به قدس است.



مهدی شكیبایی در گفت وگو با ایسنا درباره تصویب قانون كشور یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی اظهار نمود: این قانون به صورت شكننده ای تصویب شده و از پارلمان 120 عضوی، حدود 62 نفر رأی مثبت داده، 55 نفر مخالفت كرده اند و رأی سایر اعضاء هم مممتنع بوده است؛ ازاین رو رأی شكننده ای به این طرح داده شده آن هم چنین طرحی كه حامیان و طایفه نتانیاهو ادعا دارند درون رژیم صهیونیستی از موقعیت خوبی برخوردار می باشند.

وی خاطرنشان كرد: در واقع رأی شكننده به این طرح نشان دهنده نوعی اضطرار و دستپاچگی در تصویب این قانون است؛ چونكه یهودی های آمریكا هم با تصویب آن در كنست مخالفت كردند، در غیر این صورت اگر چنین قانونی بخواهد رژیم صهیونیستی را كشور یهودی بداند باید رأی بالایی داشته باشد كه این طور نیست.

وی با بیان این كه «قانون تصویب شده در كنست نوعی آپارتاید و نژادپرستی است»، اظهار نمود: به نظر می آید اسرائیل نوعی خودزنی انجام داده و به این نحو بیش تر خویش را محاصره می كند، البته به لحاظ نژادپرستی و آپارتاید اروپایی ها و غربی ها كه ضد نژادپرستی هستند، می توانند در این فضایی كه بوجود آمده ضد رژیم صهیونیستی كار كنند.

این كارشناس مسائل خاورمیانه همینطور بیان كرد: با تصویب این قانون عملا نزدیك به دو میلیون فلسطینی كه در سرزمین های اشغالی 1948 زندگی می كردند از شمول قوانین اسرائیل خارج شدند، در واقع آخرین فلسطینی هایی كه در مناطق اشغالی 1948 باقی مانده بودند با این قانون رانده می شوند؛ بنابراین، این یك اقدام نژادپرستانه است چون كه تا به امروز زبان عربی در اسرائیل بعنوان زبان رسمی شناخته می شد و فلسطینی ها این اجازه را داشتند كه به زبان مادری شان صحبت كنند. این قانون آن ادعایی كه اسرائیلی ها داشتند كه كشوری دمكراتیك هستند و تمام طوایف و قومیت ها در آنجا سكونت دارند را باطل می كند.

وی با اشاره به این كه «تصویب قانون كشور یهود تكمیل كننده دو اتفاق در سال های اخیر است»، اظهار داشت: اولین اتفاق طرح احداث دیوار حائل در سال 2003 بود كه در دوران آریل شارون دیواری به دور این مناطق كشیده و آن را دیوار حائل نامیدند بنابراین تصویب این قانون، تكمیل كننده همان طرح است. دومین پازلی كه تصویب این قانون تكمیل كننده آن است، طرح ترامپ برای انتقال سفارت این كشور از تل آویو به قدس بود.

وی اظهار نمود: معتقدم كه این اقدام كنست رژیم صهیونیستی در یك شرایط اضطرار انجام شده و برخلاف ادعایی كه اسرائیلی ها دارند كه از همه نظر در شرایط خیلی خوبی قرار دارند اینگونه نیست.

شكیبایی همینطور بیان كرد: اسرائیلی ها معتقدند به رغم این كه در سوریه موفق نشدند اما شرایط هم پیمانی آن ها تغییر كرده و تا پیش از اتفاقات سوریه، روابط شان با عربستان، اردن و مصر خوب نبود اما اكنون باهم ائتلافی ضد ایران تشكیل داده اند، در واقع با كاری كه ترامپ كرد و از برجام خارج شد یك فضای ضد ایرانی شكل گرفته تا بتوانند طرح معامله قرن را دنبال كنند.

وی با طرح این پرسش كه چرا باید اسرائیل خویش را محصور كند؟ اظهار داشت: معتقدم برای جلوگیری از افتادن در اتفاقی كه برای شان ناخوشایند است، این كار را انجام داده اند و آن اتفاق طرحی است كه ایران در مورد برگزاری رفراندوم مطرح كرده، چونكه جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد یكی از راهكارهای مساله فلسطین برگزاری همه پرسی برای تمام فلسطینی های اصیل شامل فلسطینی های یهودی، مسیحی و مسلمان است.

وی خاطرنشان كرد: این طرح منطبق با استانداردهای بین المللی است و اگر آمریكایی ها با این طرح همراه نباشند، اروپایی ها همراهی خواهند كرد و در هیاهوی طرح های رنگارنگی كه برای حل مساله فلسطین عرضه شده و فلسطینی ها هیچكدام را قبول نكردند، این طرح مورد قبول افكار عمومی قرار می گیرد.

این كارشناس مسائل خاورمیانه اضافه كرد: با عنایت به شكافی كه بین آمریكای ترامپ و اروپای كنونی به وجود آمده، انتظار می رود طرح ایران در خصوص همه پرسی بتواند مورد قبول اروپایی ها قرار بگیرد. اسرائیلی ها دوره ترامپ را فرصت طلایی برای خود می دانند و معتقدند اگر در فلسطین بتوانند كاری انجام دهند در این دوره است.

وی همینطور با اشاره به هتك حرمت شهرك نشینان به مسجد الاقصی اظهار داشت: متاسفانه در دنیای اسلام خبری نیست و به نظر می آید به حجم اتفاقاتی كه در فلسطین می افتد پی برده نشده است. در حالیكه سازمان های اسلامی باید این مساله را فریاد بزنند.




1397/05/01
13:34:04
5.0 / 5
5260
تگهای خبر: آمریكا , ایران , پارلمان , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز