واكنش بعیدی نژاد به مواضع آمریكایی ها

واكنش بعیدی نژاد به مواضع آمریكایی ها به گزارش سنج نیوز سفیر ایران در لندن اظهار داشت: هنوز دو روز از اظهارات ترامپ نسبت به سیاست این كشور پیرامون برجام نمی گذرد كه وزیر امور خارجه آمریكا روز یك شنبه در اظهاراتی موضع دولت آمریكا را در مورد وضعیت برجام روشن تر نموده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حمید بعیدی نژاد در مطلبی در كانال تلگرامی خود به بازخوانی اظهارات وزیر خارجه آمریكا در مصاحبه با سی ان ان پرداخت و نوشت: روز یك شنبه اعلام نمود كه ما در برجام می مانیم و همان گونه كه ژنرال ماتیس تاكید كرده است قصد نداریم از كنگره بخواهیم كه به وضع و برگرداندن تحریم هایی كه نتیجه آن آخر یك جانبه برجام خواهد بود مبادرت كند. من هم خودم با این سیاست موافق هستم و هم ترامپ با این سیاست موافق است.
تیلرسون تصریح كرد كه آمریكا بررسی خواهد نمود كه چگونه می توانیم در برجام بمانیم و سپس با دوستان و متحدین خود تلاش كنیم كه نقیصه ها و ضعف های آن را رفع كنیم. ما كاملا اجرای برجام را دنبال خواهیم كرد و بعد به اتخاذ اقدامات لازم برای رفع ضعف های برجام مبادرت خواهیم كرد. او گفت توافق بر سر اختلافات میتواند در قالب توافق دیگری ( و نه با استفاده از مذاكره مجدد و تغییر برجام) صورت گیرد.
بعیدی نژاد هم چنین به اظهارات نیكی هیلی سفیر آمریكا در سازمان ملل اشاره كرده و نوشت: نیكی هیكی كه از طراحان اصلی استراتژی ترامپ در مورد تولید مانع بر سر راه تایید پایبندی ایران به برجام بوده است امروز در صحبت دیگری اعلام كرده است كه آمریكا در موقعیت فعلی به عضویت خود در برجام ادامه می دهد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، علاوه بر وزیر خارجه آمریكا و نماینده این كشور در سازمان ملل، ژنرال مك مستر مشاور امنیت ملی این كشور هم در اظهاراتی كه به طور همزمان بیان شده است بر ماندن آمریكا بر برجام تاكید كردند، اما بر این مساله اشاره كردند كه این توافق باید توسط كنگره تقویت شود.
هم چنین این مقامات بر رایزنی و گفت وگو موازی توافق هسته ای درباره مسایلی از جمله فعالیت های موشكی و غیره تاكید كردند.
این در حالی است كه مقامات ایرانی همواره مذاكره مجدد درباره برجام یا مذاكره بر سر مسایل دفاعی كشور را رد كرده اند.


 

1396/07/23
22:43:37
5.0 / 5
5307
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز