بزرگ داشت بیست ونهمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) در دانمارك

سفیر ایران در كپنهاگ: برخی دولت های مسلمان در رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گوی سبقت می ربایند

سفیر ایران در كپنهاگ: برخی دولت های مسلمان در رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گوی سبقت می ربایند سنج نیوز: بیست ونهمین سالروز رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) طی مراسم باشكوهی با حضور هموطنان ایرانی و دیگر مسلمانان مقیم دانمارك، در سالن اجتماعات مركز اسلامی امام علی ضد السلام واقع در كپنهاگ برگزار گردید.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارك، در این مراسم طی سخنانی به ابعاد مختلف نهضت امام خمینی(ره) اشاره نمود.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره)، یوم الله ۱۵ پانزده خرداد را گرامی داشته، برای شهدای این روز تاریخی كه در راه اسلام عزیز و دفاع از امام گران قدر جانفشانی كردند، رحمت و مغفرت الهی مسئلت كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارك، امام خمینی (ره) را شخصیتی ممتاز و تاریخ ساز معرفی نمود كه نفوذ كلام و رهبری مدبرانه اش نه تنها در ایران و منطقه، بلكه در سراسر جهان موجی از بیداری و مقاومت تولید كرد.

وی خاطرنشان كرد: باور راسخ، اندیشه ‏های والا و رهبری بی نظیر امام(ره) بود كه تمام اركان قدرت را در شرق و غرب متزلزل كرد و هم سبب آگاهی و خودباوری مردم ایران و مسلمانان جهان شد به صورتی كه همگان شاهدند اكنون در ۴۰ سالگی انقلاب شكوهمند اسلامی، پیام این پیشوای بزرگ همچنان ماندگار و الهام بخش است.

سفیر ایران در دانمارك با اشاره به نزدیكی "روز جهانی قدس" و حساسیت مبحث فلسطین در برهه كنونی با عنایت به دسیسه ها و تحركات مشكوك كشورهای غربی در خاورمیانه، به جایگاه فلسطین در اندیشه و سیاست های حضرت امام(ره) اشاره نمود و اضافه كرد: اهتمام ایشان به ضرورت آزادی فلسطین اشغالی و توجه ملت های مسلمان بر آزادی قدس شریف، منجر به نامیدن آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به یوم القدس در سراسر جهان اسلام شده است.

سفیر ایران در دانمارك اضافه كرد: در این برهه حساس كه رژیم صهیونیستی با حمایت ارباب خود دست به كشتار بیش از ده ها نفر و زخمی كردن هزاران مسلمانان معترض در نوار غزه می كند و آمریكا قلدر مآبانه قدس شریف را پایتخت خودخوانده رژیم صهیونیستی برمی گزیند، جهان تنها به نظاره نشسته است و این در شرایطی است كه دشمنان می كوشند اسلام را خشن و صلح ستیز معرفی كنند. بنابراین تنها پیروی از آموزه های امام راحل، راهگشاست كه خصوصیت بارز آن استكبارستیزی و تولید همبستگی امت اسلامی در پشتیبانی از فلسطین و آزادی قدس شریف با برپایی و بزرگداشت روز جهانی قدس است.

مرادیان تصریح كرد: امروزه بر مسلمانان جهان ضرورت پیروی از اندیشه های امام خمینی(ره) بیش از پیش روشن گردیده و آن را گرامی داشته و تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر می دانند. این در شرایطی است كه برخی دولت های مسلمان در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گوی سبقت را از هم می ربایند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارك اظهار داشت: خدای را سپاسگزارم كه در پرتو هدایت های امام خمینی(ره) مردم سربلند ایران، با هر رنگ، نژاد و مذهب، از امنیت و همزیستی توام با آرامش برخوردار می باشند و می توانند با آسودگی در مسیر رشد و تعالی كشورشان گام بردارند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شیخ محمد البهادی (سخنران مدعو از كشور آلمان) هم طی سخنانی به نقش امام خمینی(ره) در تقویت اندیشه تشیع در جهان اسلام پرداخت.

سپس حجت الاسلام دهقانی، معاون مركز امام علی ضد السلام در كپنهاگ به بیان خصوصیت های منحصر به فرد امام خمینی(ره) پرداخت و ضمن توضیحاتی پیرامون خصوصیات مختلف نظیر سیاستمداری اخلاقمند، فیلسوفی زاهد و مبارزی مهربان در وجود امام(ره)، آن را بی نظیر دانست.

این مراسم باشكوه با پخش فیلمی از دوران نقاهت، اقامه نماز و نیایش امام خمینی(ره) در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و لحظه عروج ملكوتی روح بزرگ آن مرحوم از این دنیای خاكی، برای مدعوین به نمایش گذاشته شد. مدعوین بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در ضیافت افطاری شركت كردند.




1397/03/15
15:15:56
5.0 / 5
4420
تگهای خبر: ایران , سفیر , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز