لودریان: سیاست آمریكا در قبال ایران خطرات جدیدی برای منطقه به همراه دارد

لودریان: سیاست آمریكا در قبال ایران خطرات جدیدی برای منطقه به همراه دارد سنج نیوز: وزیر امور خارجه فرانسه تصریح كرد: اعمال تحریم های جدید ضد تهران به مذاكره نخواهد انجامید بلكه خطرهای جدیدی برای امنیت منطقه تولید خواهد نمود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیك، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در گفت وگو با یك شبكه رادیویی درباره رویكرد جدید آمریكا برای اعمال فشار بیشتر بر ایران اظهار داشت: ما بر این باوریم كه تحریم های جدید ضد ایران منجر به مذاكره و گفت وگو نخواهد شد و بر عكس به تقویت موضع تندروها در ایران و سپس تضعیف رئیس جمهور روحانی منجر خواهد شد كه خواستار گفت وگو است.

لودریان ادامه داد: در نهایت این وضعیت به ایجاد خطرات جدید برای امنیت منطقه خواهد انجامید.

وی همینطور تصریح كرد كه اروپا با تحریم های آمریكا ضد ایران مخالفت كرده است و به دنبال تولید ساز و كاری برای عبور از محدودیت های اعمال شده توسط واشنگتن است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه خاطرنشان كرد: ما اروپایی ها به صورت كامل مخالف این اقدامات هستیم؛ اینها اقداماتی هستند كه ما آن را فرامرزی می دانیم. ما فقط اعتراض نمی نماییم. در مرحله اول ما خواهان ادامه سرمایه گذاری هایی كه از زمان اجرای توافق وین در ایران انجام شده است، شدیم كه می تواند به صورت قانونی به كار خود ادامه دهد. به علاوه ما تصمیم گرفتیم ساز و كاری را اجرا نماییم كه به ما اجازه می دهد قراردادهای سرمایه گذاری اروپایی با ایران با استفاده از ساز و كارهای مالی صورت گیرد كه اجازه مصونیت سرمایه گذاری ها بدون وابستگی به دلار آمریكا یا تحریم های این كشور را می دهد.

بنابر این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز هشتم ماه مه با بیان خروج این كشور از توافق هسته ای با ایران اظهار داشت كه تحریم ها ضد تهران را باز می گرداند. این اقدام وی با انتقاد و مخالفت خیلی از كشورها بخصوص دیگر طرف های توافق مواجه گردید. انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه روسیه و چین در ادامه پایبندی خود به توافق هسته ای تاكید نمودند.








1397/03/02
16:25:19
5.0 / 5
4545
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز