ماكرون: باید بمانیم و سوریه ای جدید بسازیم

ماكرون: باید بمانیم و سوریه ای جدید بسازیم سنج نیوز: رییس جمهوری فرانسه اظهار كرد، كشورش، آمریكا و سایر هم پیمانان آن باید بعد از شكست گروه تروریستی داعش بمانند و «سوریه ای جدید» بسازند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، امانوئل ماكرون، رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه با فاكس نیوز ادعا نمود كه آمریكا، فرانسه و هم پیمانان دیگر نقش بسیار مهمی بعد از آخر جنگ در سوریه خواهند داشت.

او بیان كرد، اگر این كشورها در زمانی سریع تر از حد لازم از سوریه عقب نشینی كنند، ایران كه هم پیمان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است، سوریه را تحت كنترل خود درخواهد آورد.
رییس جمهوری فرانسه اضافه كرد، كشورش، آمریكا و و سایر هم پیمانان آن باید بعد از شكست گروه تروریستی داعش بمانند و «سوریه ای جدید» بسازند.

ماكرون خاطرنشان كرد: حتی بعد از آخر جنگ با داعش، آمریكا، فرانسه و هم پیمانان ما، تمامی كشورهای منطقه و حتی روسیه و تركیه نقشی مهم در تولید سوریه ای جدید خواهند داشت.
رییس جمهوری فرانسه اظهار كرد، خروج از سوریه سبب تحكیم موقعیت ایران در این كشور خواهد شد.
وی افزود: ما باید بعد از جنگ، سوریه ای جدید بسازیم و از همین رو است كه معتقدم نقش آمریكا بسیار مهم است.
ماكرون در اظهارات بی اساس و بی منطق خود ادعا نمود، در صورتی كه فرانسه و هم پیمانان سوریه را ترك كنند، عرصه را به ایران، اسد و سایرینی سپرده اند كه جنگ تازه ای به راه خواهند انداخت و تروریست های جدیدی را حمایت خواهند كرد!

رییس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت: فرانسه طرح جایگزینی برای برجام ندارد و تا زمانی كه گزینه بهتری نسبت به برجام وجود نداشته باشد، ایالات متحده باید در چارچوب این توافق باقی بماند.




1397/02/03
13:07:36
5.0 / 5
4728
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز