نوروزگاه اصفهان در ماه ضیافت،

شب های شلوغ اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

شب های شلوغ اسکان مسافران نوروزی در اصفهان به گزارش سنج نیوز، اصفهان مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار داشت: تا بامداد روز سوم فروردین امسال، تمام گردشگران و مسافران نوروزی در محل مناسب اسکان داده شده اند و دراین زمینه هیچ مسافری با مشکل مواجه نشد.



مهدی بقایی جانشین رییس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در گفت و گو با ایسنا، درباره ی آخرین وضعیت اسکان مسافران نوروزی، اظهار داشت: تا دو شب گذشته ۱۶۰ هزار نفر در روزهای نوروز ۱۴۰۳ در شهر اصفهان ساکن شده اند و شب گذشته مسافران زیادی را پذیرش کردیم.

وی با اعلان اینکه تا ساعت ۲۲: ۰۰ شب گذشته حدود ۱۷۰۰ خودرو در باغ فدک پذیرش شد، اضافه کرد: ظرفیت ورزشگاه ولایت در منطقه ۵ تکمیل شد و درهای ورزشگاه های امیریه و امام خمینی (ع) نیز برای اسکان مسافران بازگشایی شد.

جانشین رییس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اعلان اینکه در باغ فدک مسئله حادی نداشتیم و نیروهای آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی در این محل حضور دارند، اشاره کرد: در کنار کمیته اسکان، برنامه های فرهنگی و گردشگری برقرار است و گل کاری در سطح شهر به تمام رسیده است.

بقایی اشاره کرد: مجموعه گذر گل و عکس در پلازای مقابل هتل عباسی از امشب شروع به کار می کند و از شهروندان و مسافران دعوت می کنم ضمن قدم زدن در چهارباغ عباسی، از این محور که مقابل هتل عباسی قرار گرفته است، بازدید کنند.

وی افزود: کمیته خدمات شهری ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان وظیفه سنگینی در ایام پایانی سال و چند روز ابتدای سال جدید دارد که با توجه خانه تکانی شهروندان، حدود دو هفته ای است به آمار جمع آوری پسماند بیش از ۱۶۰۰ تن در شبانه روز رسیدیم.

جانشین رییس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: آمار ۱۶۰۰ تن جمع آوری پسماند حدود دو برابر زمان های عادی است که میان ساعات ۲۳: ۰۰ تا ۶: ۰۰ بامدادان روز بعد به انجام می رسد.

همچنین جواد شفیعی مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار داشت: تا بامداد روز سوم فروردین امسال، تمام گردشگران و مسافران نوروزی در محل مناسب اسکان داده شده اند و دراین زمینه هیچ مسافری با مشکل مواجه نشده است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت اولویت نخست اسکان در هتل ها و میهمان پذیرهای شهر اصفهان اضافه کرد: هتل ها و میهمان پذیرها در اولویت کار این کمیته قرار گرفت و برمبنای آن چه از طرف جامعه حرفه ای هتل داران اعلام شد، تمام هتل های شهر با ظرفیتی بیش از ۸۷۰۰ هزار نفر شب خواب آماده اسکان مسافران شد که هم اکنون این ظرفیت بطور کامل تکمیل شده است.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اشاره کرد: ۲۵ میهمان پذیر در این کلان شهر اعلام آمادگی کرده است، اما ظرفیت آنها نیز در همان روزهای ابتدایی فروردین سال جاری بطور صد درصد تکمیل شده است و در شب گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر اسکان خودرا در میهمان پذیرها انتخاب کردند.

شفیعی با اشاره این که ظرفیت اسکان آموزش وپرورش به ۶۰۰ مدرسه و ۷۰۰۰ فضای آموزشی افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: در این برنامه ریزی، اولویت دوم به مدارس آموزش وپرورش اختصاص پیدا کرد و تمام این ظرفیت در شب گذشته تکمیل شد و اسکان نزدیک به ۴۰ هزار نفر در مدارس و سایر فضاهای آموزشی و محلهای پیش بینی شده آموزش و پرورش، انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل صددرصدی ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ منزل استیجاری افزود: منازل استیجاری به عنوان سومین اولویت اسکان مسافران و گردشگران قرار دارد.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اشاره کرد: بیش از ۳۰۰۰ منزل استیجاری در چرخه رسمی اسکان شهر قرار دارد و این آمار بطور قطع فراتر از این تعداد خواهد بود و آمار منازلی که خارج از چرخه رسمی اتحادیه مشاورین املاک و بوسیله سایت های بازاریابی و شبکه های مجازی مبادرت به فعالیت بدون مجوز می کند، در اختیار این ستاد قرار ندارد.

تکمیل ظرفیت باغ فدک، منازل استیجاری و ۲۰ خوابگاه خودگردان دانشجویی و کارمندی

شفیعی با اعلان اینکه این آمار در سالهای قبل بیش از ۱۱ هزار منزل استیجاری بوده است، اظهار داشت: در نهایت ظرفیت منازل استیجاری نیز تا شب گذشته (دوم فروردین سال جاری) بصورت کامل تکمیل شده است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت ۲۰ خوابگاه خودگردان دانشجویی و کارمندی اضافه کرد: خوابگاه های دانشجویی از ظرفیت دیگر شهر اصفهان است و با همکاری دانشگاه اصفهان و شرکت های خصوصی ارائه خدمات خوابگاهی اسکان مسافران و گردشگران در این زمینه نیز با همکاری متصدیان خوابگاه ها انجام شد و بیش از ۲۰ خوابگاه به چرخه اسکان وارد شد و این ظرفیت نیز شب گذشته بطور کامل تکمیل و بیش از ۲۰۰۰ نفر اسکان خودرا در فضای خوابگاهی تجربه کردند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به تکمیل ظرفیت باغ فدک اشاره کرد: مجموعه فرهنگی تفریحی گردشگری باغ فدک به عنوان تنها محل اقامت مسافران در فضای روباز بصورت چادر خواب در شمال شهر، اولویت بعدی اسکان در اصفهان قرار دارد.

شفیعی اظهار داشت: این مکان شب گذشته با ورود جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر بطور کامل تکمیل شده است.

وی با اشاره به ورود ورزشگاه ها به چرخه اسکان در این کلان شهر افزود: در صورت تکمیل این ظرفیتهای اشاره شده اسکان، ظرفیت ورزشگاه ها، مراکز عمومی و مراکزی که امکان اقامت موقت دارند نیز به این چرخه اضافه می شود.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اشاره کرد: ورزشگاه ها به امکانات لازم تجهیز شده و به مرور در اختیار مسافران قرار می گیرد، همین طور شب گذشته شش ورزشگاه و مکان اقامت تجمعی در مناطق ۱۰، ۱۴، ۵ و ۱۳ به روی گردشگران باز شده و تا بامداد امروز پذیرش مسافران انجام شده است.

شفیعی اظهار داشت: بر این اساس تا بامداد سوم فروردین سال جاری هیچ مسافری بدون محل اسکان نمانده است.

وی اضافه کرد: پیش از گشایش هر ورزشگاه هماهنگی لازم با کمیته قضائی و انتظامی و ایمنی و آتش نشانی انجام شده است و بعد از مستقر شدن اکیپ های این کمیته ها و تأیید شرایط ایمنی، مجوز ورود مسافران صادر می شود.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی رودخانه و موج تازه مسافران نوروزی اشاره کرد: پیش بینی ما این است که طبق سنوات گذشته پیک اصلی مسافران نوروزی در هفته نخست و سپس در سه شب آخر است.

اطلاع از ظرفیتهای باقی مانده اسکان بوسیله «اصفهان من» و «۱۳۷»

شفیعی اظهار داشت: احتمال می دهیم همچون شب گذشته در شام سوم فروردین سال جاری با موج حضور مسافران مواجه خواهیم بود، هرچند ممکنست بازگشایی رودخانه زاینده رود این پیش بینی را بر هم بزند، اما طبق روال در هفته دوم نوروز با کاهش تعداد مسافر روبه رو خواهیم شد.

وی افزود: از نهم تا دوازدهم فروردین سال جاری نیز مسافرانی که درحال بازگشت از دیگر شهرها هستند، شبی را در اصفهان اسکان خواهند داشت و برای آن نیز آمادگی کامل داریم.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اشاره کرد: مسافران می توانند برای دریافت ظرفیتهای باقی مانده اسکان و اطلاع از مکان مراکز ارائه اسکان به گردشگران، بوسیله مراجعه به اپلیکیشن اصفهان من و تماس با سامانه ۲۴ ساعته ۱۳۷ اقدام و اسکان خودرا انتخاب کنند.





منبع:

1403/01/03
20:38:32
5.0 / 5
185
تگهای خبر: آموزش , ایمنی , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز