ویژه گلخانه های خاكی و هیدروپونیك؛

افزایش ۱۰ تا ۵۰ برابری بهره وری در گلخانه ها با فناوری نانوحباب

افزایش ۱۰ تا ۵۰ برابری بهره وری در گلخانه ها با فناوری نانوحباب به گزارش سنج نیوز، یک شرکت دانش بنیان توانسته با استفاده از فناوری نانو حباب میزان بهره وری گلخانه ها را از ۱۰ تا ۵۰ درصد افزایش دهد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ستاد نانو، محمدامین سامی مسئول فنی شرکت پیشگامان نانو حباب فردانگر در مورد این محصول اظهار داشت: دستگاه تولیدی ما برای افزایش اکسیژن موجود در آب و خاک و مورد استفاده در گلخانه های خاکی و هیدروپونیک، شیلات، صنایع استرالیزاسیون به کار می آید.
وی بیان نمود: اکسیژن رسانی به ریشه چه در کشت خاکی و چه در هیدروپونیک اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در منابع علمی مختلف و همینطور پروژه هایی که تاکنون در داخل کشور اجرا کرده ایم افزایش بهره وری و تولید محصولات گلخانه ای کشت خاکی و هیدروپونیک بارها و بارها به اثبات رسیده است.
وی افزود: اگر آب و گاز اکسیژن با هم به ریشه گیاه برسد جذب مواد مغذی همچون پتاسیم و فسفر و ازوت افزایش پیدا کرده و در نهایت سبب افزایش ریشه دهی گیاهی افزایش میوه دهی و عملکرد کشت می شود.
تکنولوژی نانوحباب اکسیژن چند سالی است که در دنیا مورد استفاده است و هم اکنون کشورهایی مانند ایران، ژاپن، ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی گوناگونی درحال استفاده از آن در صنعت آبیاری کشاورزی هستند.
سامی بیان نمود: دستگاه نانوحباب اکسی پلاس مناسب برای گلخانه خاکی و هیدروپونیک است.
وی در مورد خصوصیت های این دستگاه اظهار داشت: حجم آبدهی از ۲ تا ۱۰۰ متر مکعب بر ساعت، افزایش اکسیژن محلول تا ۴۰ ppm، ماندگاری اکسیژن در آب تا چند روز، افزایش جذب مواد مغذی و کودهای مایع و جامد، امکان باز چرخانی مجدد محلول غذایی، ویروس کشی آب و محیط کشت همچون خصوصیت های دستگاه نانو حباب اکسی پلاس است.
وی خاطرنشان کرد: این محصول ثمره ۱۰ سال تحقیق در این حوزه هست و هم اکنون این محصول تجاری سازی شده است.

1402/08/17
08:01:04
5.0 / 5
269
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تكنولوژی , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز