سفیر سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد

سفیر سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سنج نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: به دنبال اقدام نامتعارف دولت سوئد در اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی محكوم امنیتی، روز دوشنبه سفیر سوئد در تهران توسط مدیر كل كنسولی به وزارت امور خارجه احضار شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی با بیان این خبر اضافه كرد: در این دیدار اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد اقدام دولت سوئد در اعطای تابعیت به فردی كه به جاسوسی برای موساد و رژیم صهیونیستی و مشاركت در قتل دانشمندان ایرانی اعتراف كرده است، به سفیر سوئد اعلام گردید.
سخنگوی وزارت امور خارجه همینطور تصریح كرد: در این احضار به سفیر سوئد تاكید شد بر مبنای قوانین جمهوری اسلامی ایران تابعیت اكتسابی و خارجی نامبرده مورد قبول نمی باشد و وی كماكان ایرانی است و از همین روی اقدام دولت سوئد را اقدامی نا متعارف، سوال برانگیز و غیردوستانه تلقی می نماییم و تحت هیچ شرایطی سایر كشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
قاسمی با اشاره به اینكه در هیچ كشوری به یك مجرم و معترف به قتل كه در زندان و بازداشتگاه به سر می برد، بدین شكل تابعیت مضاعف اعطاء نمی گردد، اقدام اخیر دولت سوئد را بسیار عجیب، غیر اصولی و سوال برانگیز خواند.
سفیر سوئد در انتها به مدیر كل كنسولی وزارت امورخارجه اعلام نمود مراتب فوق را به دولت و مقامات كشور متبوع خود منعكس خواهد نمود.



1396/12/01
16:33:13
5.0 / 5
4768
تگهای خبر: ایران , وزارت امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز