اجرای قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها برای نخستین بار

اجرای قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها برای نخستین بار به گزارش سنج نیوز، تسنیم نوشت: هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان ضمن اشاره به برگزاری اولین نشست هماهنگی دستگاههای در رابطه با انتخابات اظهار داشت: همه دستگاههای در رابطه با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است.


هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با بیان تشکیل اولین نشست هماهنگی دستگاههای در رابطه با انتخابات عنوان کرد: در این نشست که مسئولان دستگاههای در رابطه با انتخابات یعنی وزارت کشور، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، دستگاههای امنیتی و شورای نگهبان حضور داشتند، ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی، بر برگزاری انتخاباتی سالم، امن و باشکوه تاکید گردید. همینطور مقرر شد برای هماهنگی بیشتر و تسهیل امور در ارتباط با انتخابات، این جلسات استمرار داشته باشد. سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: در این نشست موضوعات مختلفی همچون راهبردهای مقام معظم رهبری در مورد انتخابات، لزوم اصلاح قانون اتتخابات و هماهنگی های اجرایی در صورت تغییر قانون، استعفاهای اشخاص جهت شرکت در انتخابات و همینطور پاسخ های استعلامات از جانب دستگاه ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت. وی افزود: تاکید همه دستگاههای در رابطه با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است. برای برگزاری چنین انتخاباتی، حرکت در قالب قانون، فصل مشترک همه دستگاه هاست. طحان نظیف خاطرنشان کرد: همینطور در این نشست تاکید شد که وزارت کشور سازوکارهای اجرایی سازی قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیتهای انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی را فراهم آورد. این قانون، بهمن ماه سال ۹۸ به تصویب رسیده بود و به دلیل نزدیکی زمان تصویب آن به انتخابات، عملا فرصت اجرا پیدا نکرده بود که در انتخابات پیش رو انتظار اینست با فراهم کردن تمهیدات اجرایی، از این دوره شاهد اجرای آن باشیم. بر طبق این قانون، داوطلبان انتخابات مکلفند برخی چارچوب های قانونی در مورد منابع و هزینه های انتخاباتی را رعایت کرده و این موارد را شفاف کنند.


بیشتر بخوانید: سخنگوی شورای نگهبان ضمن اشاره به بیانات رهبرانقلاب: تمام توان خویش را برای برگزاری شایسته انتخابات به کار می گیریم سخنگوی شورای نگهبان: تخلف احتمالی در واگذاری خودرو به نمایندگان در بررسی صلاحیت ها لحاظ می شود / واکنش به تعبیر «خالص سازی» لاریجانی توئیت عضو شورای نگهبان از حضور مردم در پای صندوق های رأی
۲۱۶۲۲۰



منبع:

1402/03/29
12:53:23
5.0 / 5
357
تگهای خبر: خودرو , دستگاه , شركت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز