در وبینار اندیشه سیاسی شهید نمر تاكید شد؛

مقامات سعودی جسد شهید نمر را تحویل دهند

مقامات سعودی جسد شهید نمر را تحویل دهند سنج نیوز: مرکز امت واحده با همکاری بنیاد بین المللی عاشورا و ستاد بزرگداشت شهید النمر در بحرین به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر و بمنظور بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی میزگرد مجازی تحت عنوان ˮاندیشه سیاسی شهید نمرˮ برگزار کردند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این میزگرد مجازی که نخبگان از علماء و اندیشمندان و شخصیت های سیاسی و مطبوعاتی از لبنان، بحرین، ایران و عراق شرکت کردند.
سید فادی السید، رئیس مرکز امت واحده در سخنان خود درباره مفهوم فریادرسی شهید نمر در بیداری امت و افشای جنایات مستکبران و دعوت مردم برای تحقق آزادی و عزت و کرامت اظهار داشت: شهید نمر شجاعانه و بدون هراس از حکم اعدام رژیم دیکتاتوری آل سعود توانست ماهیت آنان را افشاء نماید و این رژیم خون ریز وی را مظلومانه سر بریده و جسد پاک او را تا حالا تحویل بازماندگان نداده اند برای اینکه این رژیم از جسد وی نیز هراس داشته اند.
وی ادامه داد: رژیم آل سعود یک نظام دیکتاتور، مستبد، کینه توز است که طرحهای صهیونیستی- آمریکایی را در منطقه به اجرا در می آورد.
سید فادی السید از مقامات سعودی خواست تا هر چه زودتر جسد پاک این شهید را تحویل دهد برای اینکه به گروگان گرفتن پیکر ایشان بر خلاف حقوق انسان و مقررات بین المللی است.
همچنین، شیخ ماهر الحمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت به نقش علماء در رویارویی با ظلم اشاره و بر ضرورت استقلال از یوغ سلاطین ظلم اصرار کرد و اظهار داشت: جنایات وحشیانه ای که رژیم آل سعود مقابل شهید نمر و دیگر مخالفان داشته و اقدامات تجاوزگرایانه وهابیت مقابل دین اسلام محکوم است و هیچ ارتباطی با اهل سنت و جماعت ندارد و آنان از این اقدامات تبری می جویند برای اینکه این فرقه وهابیت طرحهای صهیونیستی و آمریکایی را به اجرا در می آورد و همیشه کرامت انسانی را پایمال کرده برای اینکه آنان خادمان صهیونیست هستند.
در ادامه این وبینار، دکتر راشد الراشد، رئیس مرکز بزرگداشت میراث شهید النمر در بحرین در سخنان خود درباره خاصیت های فکری، سیاسی و دینی و نیز اندیشه های اصلاح گرایانه شهید نمر سخن گفته و اشاره کرد: این شهید سمبل آزادگی، مقاومت و شهادت برای تمامی گروههای معارض در سراسر جهان بود.
این فعال سیاسی بحرین اشاره کرد: اقدامات شنیع رژیم آل سعود نشان داد که رژیم از این شهید هراس شدید داشت برای اینکه توانست عرش طاغوتیان را به لرزه درآورد و بنا بر این صدای وی را خاموش کردند ولی بطور قطع نمی توانند راه جهاد او را قطع کنند.
در ادامه این جلسه شیخ محمد الزعبی، عضو شورای مرکزی مجمع علمای مسلمین در لبنان به دفاعیه به نام "دفاعیه کرامت" شهید نمر اشاره نمود و اظهار داشت: این شهید با این دفاعیه، ظلم و ظالمان رژیم خون ریز و قاتل را رسوا نمود و نفاق سازمانهای بین المللی را نیز افشا نمود و اصرار کرد که اگر این سازمانها به شعارهای خود در دفاع از حقوق بشر راستگو بودند پس او را باید قهرمان و سمبل آزادی و کرامت انسانی دانست برای اینکه اعلام نمود که این تظلم نامه همه قاتلان وی را رسوا خواهد ساخت برای اینکه آنان رژیم خودرا به سرکوب و برانگیختن فتنه های مذهبی استوار کرده اند.
شیخ الزعبی در آخر اعلام نمود که شهید نمر شهید یک مذهب معین نیست بلکه شهید اسلام است برای اینکه هر آزاده ای در جهان شهادت او را گرامی می دارد.
شیخ توفیق علویه، نویسنده و پژوهشگر از لبنان درباره شهادت امام حسین(ع) مطالبی را مطرح و مقایسه ای بین ایشان و حضرت یحیی انجام داد و اظهار داشت: مشترکات زیادی میان این دو پیامبر الهی وجود دارد.
شیخ رسول باقری، پژوهشگر ایرانی نیز فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت شیخ نمر را قرائت کرد و درباره خاصیت های این شهید سخن به میان آورد.
لیندا طبوش از لبنان درباره مفاد حقوق بشر و موضوع نقض آن از طرف حکام مستبد و جنایتکار مطالبی ارائه نمود و اقدامات سرکوب گرایانه رژیم آل سعود را مخالف همه قوانین و عهدنامه های حقوق بشری دانست و خواهان افشا و محکومیت جنایات این رژیم در دادگاهها و محافل حقوقی بین المللی گردید.
فاتن الربیعی از عراق درباره نحوه ارسال و تبیین پیام شهید شیخ نمر به جوانان مطالبی را بیان کرد و بر ضرورت الگو گرفتن جوانان از شهیدان راه حق و آزادی شد تا آنان ارزش جهاد و مقاومت را بدانند.
در آخر مدیر مرکز امت واحده بر ضرورت بهره گیری از راه و رسم شهدای مقاومت بمنظور بیداری و دفاع از حق و کرامت انسانی اصرار کرد.




منبع:

1399/10/21
20:54:09
0.0 / 5
1168
تگهای خبر: آمریكا , ایران , حقوقی , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز