كاهش ۲۵ هزار واحدی شاخص بورس

كاهش ۲۵ هزار واحدی شاخص بورس به گزارش سنج نیوز چراغ قرمز بازار سرمایه امروز هم روشن بود و شاخص كل این بازار بیشتر از ۲۵ هزار واحد كاهش پیدا كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۷۹۶ واحد کاهش پیدا کرد و رقم ۳۶۶ هزار و ۷۸ واحد را ثبت نمود.
معامله گران این بازار ۶۸۲ هزار معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال انجام دادند.
فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت تهران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بازار گذاشتند و ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی زرماکارون، سرمایه گذاری سیمان تأمین، تولید نیروی برق ابادان، تأمین سرمایه امین و ملی صنایع مس ایران هم نمادهای پربیننده این بازار بودند.
شاخص کل فرابورس هم ۱۳۴ واحد کاهش پیدا کرد و در رقم ۱۵ هزار و ۴۸۳ واحد ایستاد.
در این بازار ۳۱۱ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال انجام شد.
سرمایه گذاری صبا تأمین، سنگ آهن گوهرزمین، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی و در مقابل پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.
پتروشیمی ارومیه، برق و انرژی پیوند گستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، پلیمر آریاساسول، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک، رایان هم افزا و پتروشیمی تندگویان نمادهای پربیننده فرابورس را تشکیل دادند.



1399/08/20
12:16:51
5.0 / 5
1410
تگهای خبر: ایران , خودرو , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز