ایران:

تحریم های آمریكا نقض آشكار عهدنامه مودت هستند

تحریم های آمریكا نقض آشكار عهدنامه مودت هستند نماینده ایران در دیوان بین المللی دادگستری خاطرنشان كرد كه اقدامات ضدایرانی و تحریم های ایالات متحده ضد ایران، نقض آشكار عهدنامه مودت محسوب می شوند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از دیلی استار، حمیدرضا علومی زاده، نماینده ایران در جلسه استماع دیوان بین المللی دادگستری روز چهارشنبه اعلام نمود که تحریم های ایالات متحده "نقض آشکار عهدنامه مودت" میان ایران و آمریکا به حساب می آید.
علومی زاده در این خصوص اظهار داشت: اقدامات آمریکا و سیاست بنیادین فشار حداکثری بی اعتنایی به بنیان های مقررات بین المللی هستند.
وی بیان کرد که تحریم های آمریکا باعث "سختی و رنجش" همچون کاهش دادوستدهای ایران، دوبرابر شدن قیمت مواد غذایی و صدمه دیدن سیستم سلامت شده است.
نماینده ایران خاطرنشان کرد: تنها چیزی که حال برای دولت آمریکا اهمیت دارد این است که آیا اقداماتش در نابودی اقتصاد ایرانی ها و نابود کردن زندگی میلیون ها ایرانی موفق خواهد بود یا نه.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، جلسات استماع برای رسیدگی به ایرادات مقدماتی آمریکا و ملاحظات و پاسخ های ایران در مورد صلاحیت دیوان بین المللی دادگستری در پرونده شکایت ایران از آمریکا به باعث نقض تعهدات خود در عهدنامه ۱۹۵۵ مودت، از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ شهریور در مقر دیوان بین المللی دادگستری واقع در لاهه هلند جریان دارد.
اولین نشست اظهارات شفاهی دوشنبه، ۲۴ شهریور از ساعت ۱۷: ۳۰ تا ۱۹: ۳۰ برگزار گردید که در آن نمایندگان آمریکا به رد شکایت ایران پرداختند.
نمایندگان ایران هم در جلسه استماع امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور) به دفاع از شکواییه خود پرداختند.




منبع:

1399/06/27
00:57:45
5.0 / 5
1467
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز