نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی:

اختلافات منابع طبیعی با كشاورزان سد راه جهش تولید است

اختلافات منابع طبیعی با كشاورزان سد راه جهش تولید است سنج نیوز: مركزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعارضات و اختلافات بین منابع طبیعی با كشاورزان درباب اراضی كشاورزی سد راه جهش تولید است و به اقتصاد روستایی لطمه و لطمه وارد میكند.


حجت الاسلام محمد سبزی امروز یکشنبه هشتم تیرماه در جریان بررسی مشکلات مردم شهرهای غرق آباد و روستاهای چمران و سامان از توابع بخش نوبران ساوه در جمع خبرنگاران، بر اولویت بندی اجرای طرح ها و پروژه ها در مناطق محروم و روستایی متناسب با نیاز مردم اصرار کرد و اضافه کرد: با وجود اینکه برای تخصیص اعتبارات دولتی با محدودیت مواجه هستیم، اما اگر نیازسنجی و اولویت بخشی صورت گیرد می توان کارهای بزرگی را انجام داد.
وی به ظرفیت های بالقوه بخش نوبران اشاره نمود و اضافه کرد: باید با همگرایی و تلاش همه جانبه ظرفیت های این منطقه به ویژه روستای چمران که افتخار استان، کشور و بخش نوبران است و همین طور پتانسیل های گردشگری روستای سامان بالفعل شود.
وی هدف برنامه دهگردشی را آشنایی با توانمندی ها و ظرفیت های جوامع روستایی بمنظور رفع مشکلات در قالب قانون دانست و اضافه کرد: آبادانی و رشد اقتصادی روستاها متاثر از کشاورزی و دامداری است ولی متاسفانه زندگی روستایی از تولید محوری به خوش نشینی حرکت می کند و لازم است با حمایت همه جانبه مولد بودن روستاها تقویت شود.
این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه به اختلافات بین کشاورزان و منابع طبیعی درباب اراضی ملی اشاره نمود و بر اصلاح قوانین دست و پاگیر در این خصوص اصرار کرد و اضافه کرد: اگر قانون درباب اختلافات کشاورزان با منابع طبیعی ظالمانه است باید اصلاح گردد و اگر مجریان قانون در اجرای قوانین کوتاهی می کنند باید به آنها تذکر داد و برخورد شود.
وی اشاره کرد: برخی قوانین دست و پاگیر که از گذشته وجود دارد مردم به ویژه ساکنین مناطق روستایی را محدود کرده است. برای توسعه متوازن و عادلانه این قوانین مزاحم یا باید حذف شود یا زمینه اصلاح آنها برقرار شود. مجلس یازدهم و به ویژه کمیسیون کشاورزی در تلاش است تا با قوانین کارآمد و راهگشا زمینه رضایتمندی مردم را فراهم آورد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه بیشتر روستاها گرفتار مشکلات منابع طبیعی هستند و باید برای برون رفت آنها از این مشکلات چاره اندیشی شود، اضافه کرد: روستانشینان انگیزه بالایی برای کشت گیاهان دارویی در کنار کشت محصولات زراعی و باغی دارند و واگذاری زمین و حل اختلافات بستر کشت گیاهان دارویی و تقویت اقتصاد و معیشت آنان را فراهم خواهدنمود. همین طور اصلاح شبکه های آبرسانی به سبب فرسودگی خطوط انتقال از دیگر مطالبات مردم روستای سامان است.
وی با تاکید بر اینکه شکاف و فاصله بین مردم و حاکمیت لطمه زاست، اشاره کرد: ارتقای رضایتمندی شکاف بین مردم و حاکمیت را از بین برده و اعتماد عمومی به نظام را تقویت می کند.
حجت الاسلام سبزی درباب آنتن دهی ضعیف موبایل و مشکلات اینترنتی روستاها نیز اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا بخش اعظمی از آموزش های دانش آموزان بوسیله فضای مجازی صورت می گیرد که در روستاها به سبب آنتن دهی ضعیف تلفن همراه امکان استفاده از فضای مجازی وجود ندارد.




منبع:

1399/04/08
21:03:55
5.0 / 5
2329
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , اینترنت , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز