روحانی در جلسه هیات دولت:

روسیه و چین در مقابل توطئه آمریكا ایستادگی كنند

روسیه و چین در مقابل توطئه آمریكا ایستادگی كنند به گزارش سنج نیوز رئیس جمهور اظهار داشت: از دولت با زبان روان انتقاد شود اما همه شرایط ما را هم در نظر بگیرند و منصفانه نقد كنند. البته دولت هم وارد حاشیه سازی نشده و برای مردم كار می كند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بامداد امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به کرونا، بیان اینکه ما راهی نداریم جز اینکه سبک زندگی را عوض نماییم، اظهار داشت: تا زمانی که این ویروس وجود دارد و دنیا به واکسن مطمئنی نائل شود، راه دومی برای ما وجود ندارد. بازگشایی ها باید به تدریج ادامه پیدا کند. در این هفته و هفته آینده بازگشایی هایی داریم اما بازگشایی ها باید قدم به قدم و با احتیاط صورت گیرد.
وی اشاره کرد: با این وجود چاره اصلی تغییر سبک زندگی است. در آداب و رسوم، مراسم ها، معاشرت ها و برخوردها همه جا باید مراعات نماییم و سبک زندگی را برای مدتی تغییر دهیم. ممکنست ماه ها خروج از این شرایط زمان ببرد.
رییس جمهور با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا مقابل کشورمان، اظهار نمود: از سال ۹۷ در یک شرایط ویژه ای هستیم و اواخر سال ۹۸ هم ویروس کرونا شرایط ما را دشوارتر کرد. همه باید بدانند در چه شرایطی ما کشور را اداره می نماییم. ۱۴ ماه از دولت باقی مانده و ما همه توان خودرا برای حل مشکلات مردم، تامین رفاه مردم و تکمیل طرح ها به کار می گیریم.
وی افزود: هر هفته رقم بالایی از پروژه ها را افتتاح می نماییم. پنج شنبه همین هفته ۴۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه صنعتی و معدنی افتتاح می شود؛ البته این همه افتتاح ها نیست. این رقم نشان میدهد نشاط و فعالیت در کشور وجود دارد. با این وجود در شرایط فشار تحریم، درآمد ما در سال ۵۰ میلیارد دلار کم شده است. در سال قبل بودجه ما ۴۴۸ هزار میلیارد تومان و امسال ۵۷۰ هزار میلیارد تومان است. ۵۰ میلیارد دلار یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد تومان. یعنی دو برابر بودجه پارینه و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه امسال. هر دولتی در دنیا در این شرایط به زانو درمی آمد اما مردم ایستادگی کردند و سایر قوا و رهبری هم به دولت کمک کردند. هم اکنون شرایط زندگی را قابل تحمل و سخت می دانیم اما تمام توان خودرا برای افزایش تولید به کار می گیریم و پروژه های بسیار عظیمی را هم افتتاح خواهیم کرد.
روحانی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه نخستین قول دولت به مردم بود، اظهار داشت: در حال تکمیل تونلی به طول ۳۶ کیلومتر هستیم که آب را از سد به دریاچه ارومیه برساند. با شروع به کار این طرح در دی ماه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می شود و گردوغبار دریاچه را کاملا مهار می کند. این عظیم ترین پروژه محیط زیستی تاریخ کشور است. ۷۰ درصد تالاب ها هم آبگیری شدند، البته شرایط بارندگی هم مناسب بود. دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت محیط زیست است و کارهای بسیار بزرگی دراین زمینه انجام داده است.
وی افزود: از دولت با زبان روان انتقاد شود اما همه شرایط ما را هم در نظر بگیرند و منصفانه نقد کنند. البته دولت هم وارد حاشیه سازی نشده و برای مردم کار می کند.
در ادامه رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت یازدهم و دوازدهم در مهار تورم اظهار داشت: درست است که شرایط زندگی سخت تر شده و تورم را به خاطر تحریم ها نتوانستیم از بین ببریم، اما در شرایطی که تحریم ها به شدیدی امروز نبود رشد اقتصادی را از منفی ۸ به مثبت ۱۴ رساندیم، کار بزرگی شده است. تورم ما ۴۰ بوده است. همان وعده ای که از شروع به مردم دادیم را در دولت یازدهم انجام دادیم.
وی اضافه کرد: الان شرایط ویژه ای داریم. نسبت حقوق کارمندان و کارگران ما ۴ تا ۵ برابر و حقوق مستمری بگیریان ۹ برابر شده است. از این طرف هم اقدامات دولت را باید ببینیم.
روحانی با تاکید بر لزوم استفاده از دولت الکترونیک در شرایط کرونایی اظهار داشت: در این شرایط کرونایی باید دولت الکترونیک را به سرعت جلو ببریم. مقصود من از مبارزه با کرونا فقط دست ندادن و ماسک گذاشتن نیست؛ تغییر سبک زندگی این است که کارها و خدمات را بوسیله فضای مجازی انجام دهیم.
وی در همین راستا اشاره کرد: در زمینه بیمه شخص ثالث نسخه های کاغذی حذف گردیده است. تمام دولت بسیج خواهد شد که روز به روز خدمات مردم الکترونیکی صورت گیرد.
رئیس جمهور با اعلان اینکه شرکت های دانش بنیان کار خودرا ادامه می دهند به وجود ۵ هزار شرکت دانش بنیان اشاره نمود.
وی در رابطه با مشکل مسکن در کشور نیز اظهار داشت: امروز شرایط مسکن فشار ناعادلانه ای را دارد وارد می کند؛ بر این اساس من امروز این دستور را دادم که وزیر اقتصاد، رئیس بانک مسکن و وزیر مسکن راه و شهرسازی زیر نظر معاون اول این مساله را تحت نظر قرار دهند تا ما بتوانیم این فشار را از دوش مردم کاهش دهیم.
روحانی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم آمریکا اظهار داشت: این مسئله در ادامه جانایات امریکا است. این دولت بی اعتبار بود اما در این دولت جدید بی اعتبارتر هم شد. مسئله محیط زیست، یونسکو، حقوق مظلومین عالم، حقوق مردم مظلوم فلسطین را زیر پا گذاشت؛ پس شد دولت بی اعتبار.
وی با انتقاد از روش دولت آمریکا برای مبارزه با ویروس کرونا، اظهار داشت: در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بدترین کشور ایالت متحده بوده، بدترین شیوه و بیشترین تلفات را هم داشته است. مردم خودرا گرفتار کرده و نشان داده مدیریت لازم را برای اداره این کشور عظیم و بزرگ را ندارند. از طرف دیگر نظامیان و پلیس به دستور کاخ سفید بحث فشار به مردم و کشتار مردم را اجرا کردند.
روحانی اظهار نمود: ما از قدیم می دانستیم سیاست آمریکا سیاست زانو بر گلو است. بر هر مظلومی که پیدا می کرد فشار می آورد. اما ملت بزرگ ایران این زانو را شکست. سال ۹۷ این زانو را تا نزدیک حلقوم ملت آوردند و ملت با آن پتک عظیم آنرا از بین بردند.
رئیس جمهور با اشاره به تاریخ اتمام تحریم تسلیحاتی ایران طبق قطنامه ۲۲۳۱ اظهار داشت: آمریکایی ها از الان عصبانی هستند، ناراحت هستند و می خواهند این مساله را به شورای امنیت ببرند. ما از ۴ کشور دائم می خواهیم در مقابل آمریکا به خاطر منافع دنیا بیاستند. بخصوص از دو کشور دوستمان روسیه و چین توقع داریم در مقابل این توطئه ایستادگی کنند.
وی افزود: آمریکا در این توطئه به موفقیت نخواهد رسید و ما توانمندی دفاعی خودرا بالا می بریم. این را باید بفهمند که ما توانمندی دفاعی ایران در شرایط سخت و تحریم را بالا بردیم. در این سالها بهترین سیستم های پدافند هوایی را درست کردیم و با همان پهپاد آمریکایی را هدف قرار دادیم.
رئیس جمهور با اعلان اینکه همه تلاشمان را به کار می گیریم تا فشار اقتصادی بر مردم کمتر شود، اظهار نمود: رئیس بانک مرکزی آمار مثبتی در جلسه هیات دولت ارائه کرد و نشان داد حرکت ما درست است. در سه ماهه چهارم سال ۹۸ کارگاه های بزرگ صنعتی رشد ۱۰/۵ درصد داشته اند. امیدوارم رشد اقتصادی با وجود تحریم ها و کرونا منفی نباشد البته علایم بیان کننده این است که رشد اقتصادی بدون نفت منفی نخواهد بود. علایم خوبی برای کاهش تورم وجود دارد و تروم نقطه به نقطه ۱۶ درصد کاهش داشته است. ما به آینده امیدواریم و معتقدیم که امسال، سال جهش تولید است.



1399/03/21
20:47:16
5.0 / 5
2547
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , الكترونیك , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز