عیسی زاده:

مجلس یازدهم خرداد ماه سال آینده گزارش كاری به مردم بدهد

مجلس یازدهم خرداد ماه سال آینده گزارش كاری به مردم بدهد سنج نیوز: نماینده مردم میاندوآب در مجلس با اعلان اینكه «15 میلیون جوان بیكار و هفت میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد» از نمایندگان مجلس خواست كه برای 15 خرداد سال آینده گزارش كاری برای مردم آماده كنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مهدی عیسی زاده در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: سال آینده در روز ۱۴ خرداد باید گزارش کاری به امام، شهدا و مردم بدهیم؛ پس بهتر است دیگران را متهم نکنیم و بگوییم خودمان چکار کرده ایم.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس درباب وضعیت اقتصادی شهرش اظهار داشت: هنوز باب شهادت بسته نشده است. مردان و زنان با غیرت ایران ۴۰ سال است که در مقابل دشمنان مقاومت کرده اند اما امروز من از رفاه و معیشت فرزندان شهرم شرمنده ام. جوانان این شهر به سبب بیکاری در کنج خانه نشسته اند. ما نیز یک خانواده ۸۰ میلیونی هستیم که توسط تهدیدهای وحشیانه در بیرون از لحاظ اقتصادی و فرهنگی تحت فشار قرار گرفته ایم.
عیسی زاده خطاب به نمایندگان اظهار داشت: از مجلس انقلابی انتظار داریم که ۱۵ میلیون جوان دم بخت که به سبب اشتغال و مسکن نمی توانند ازدواج کنند را سامان دهند. ما در کشورمان چهار میلیون زن سرپرست خانوار داریم؛ اگر غیرت دارید اقدامی بکنید. زنی وجود دارد که نه کار دارد و نه پول و سرپرست دو کودک یتیم است، می دانید یعنی چه؟ وقتی ماجراهای بوسنی و هرزگوین را شنیدیم می خواستیم خودکشی کنیم؛ حال زنان کشورمان در گیر و دار پول خوراک، آب و برق و گاز هستند.
عیسی زاده از کمبود حقوق بازنشستگان انتقاد نمود و اظهار داشت: بازنشسته فرهنگی کشور ما یک میلیون و ۷۰۰ تومان حقوق می گیرد و ممکنست با انواع بیماری ها دست و پنجه نرم کند. آیا شما نمایندگان بی پولی را تجربه کرده اید؟ ما مجلس هستیم می توانیم عمل نماییم اما نکردیم. امیدوارم برای سال آینده گزارش کاری ارائه دهیم.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس ضمن تاکید به لزوم دفاع از مردم اظهار داشت: چند روز مانده به انتخابات به در خانه های مردم می رویم و کسانی را که رای نداده اند به صندوق رای می آوریم. در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز به صورتی همین اتفاق می افتد اما الان مردم را فراموش کرده ایم. مردم ولی نعمت ما هستند.
عیسی زاده در انتهای سخنان خود اظهار داشت: قرار بود دانشگاه های علمی – کاربردی، مراکز کار و دانش و دانشگاه های فنی تاسیس شود تا مشکل اشتغال را حل کند اما الان مشکل ۱۴ میلیون دانش آموز و یک میلیون را خلق کرده است. همه تقصیرها را سر تحریم ها نگذاریم.




منبع:

1399/03/13
13:25:12
5.0 / 5
2627
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تحریم , ریاست جمهوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز