ماریا زاخارووا:

برنامه آمریكا برای اعمال تحریم تسلیحاتی نامحدود بر ایران چشم اندازی ندارد

برنامه آمریكا برای اعمال تحریم تسلیحاتی نامحدود بر ایران چشم اندازی ندارد سنج نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از كوشش های اخیر دولت آمریكا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انتقاد نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری روز پنج شنبه اش اظهار داشت که برنامه های آمریکا برای اعمال تحریم تسلیحاتی نامحدود بر ایران هیچ چشم اندازی ندارد.
زاخارووا اظهار نمود: در هم شکستن برنامه جامعه اقدام عمل مشترک[برجام] بوسیله برنامه های ضد ایرانی که شامل پیش نویس اعمال تحریم تسلیحاتی نامحدود بر ایران است، واقعا سبب افتخار آمریکا نخواهد شد. واضح است که این روند هیچ چشم اندازی ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اظهار داشت: آن دسته از اعضای برجام که تعهدات خودرا کاملا نسبت به توافق هسته ای حفظ نموده اند، به مبارزه برای حفظ آن و اجرای مداوم آن ادامه خواهند داد.
زاخارووا همین طور بیان کرد: آمریکا نباید هیچ شکی در این زمینه داشته باشد.
بر طبق این گزارش، اظهارات زاخارووا به دنبال این مطرح می شود که دولت آمریکا بتازگی در تلاش بوده است با نزدیک شدن اختتام تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر سال جاری برای تمدید این تحریم بر شورای امنیت سازمان ملل اعمال فشار کند.
با توجه به این که دولت آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ توافق هسته ای را بطور یک جانبه ترک کرده است، مقامات این کشور به دنبال آن هستند با ارائه برخی توجیه های حقوقی نشان بدهند که هنوز از حقوق موجود در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل جهت استفاده از مکانیسم بازگرداندن تحریم ها برخوردار می باشند.




منبع:

1399/02/26
14:12:18
5.0 / 5
2662
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز