توضیحات یوسف بن علوی درباره سفر اخیرش به تهران

توضیحات یوسف بن علوی درباره سفر اخیرش به تهران به گزارش سنج نیوز یوسف علوی وزیر امور خارجه عمان در ارتباط با سفر ناگهانی روز دوشنبه اش به تهران و دیدارش با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان در فرودگاه مهرآباد توضیحاتی را عرضه داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، یوسف بن علوی در مصاحبه ای با اشاره به اینكه آنطور كه فكر می كنید ما نقش میانجی بین كشور ایران و آمریكا نداریم، اظهار نمود: ما از وضعیت فعلی به شدت نگران هستیم و فكر می نماییم كه با كمك دیگران می توانیم تنش فعلی در منطقه را مهار نماییم. در عین حال فكر می نماییم دو طرف یعنی ایرانیان و آمریكایی ها هر دوی آنها با دوستانشان متوجه شده اند كه تنش فعلی امكان دارد به فاجعه منجر شود و البته شاید هم به توافق ختم شود.
این دیپلمات عالی رتبه عمانی در ادامه صحبت های خود با بی بی سی اظهار داشت: همه می دانند كه اگر اوضاع بدتر شود بقیه دنیا هم ضرر می كنند و ابعاد آن قابل اندازه گیری نیست. یك جرقه در این ارتباط كافی است.
یوسف بن علوی تصریح كرد: ایران و آمریكا هر دو از نظر نظامی و فرماندهی این توان را دارند كه مانع این وضعیت شوند. در ۴۰ سال گذشته این را نشان داده اند. در خلیج فارس هم نیروی دریایی ایران و هم آمریكا خیلی خوب و كامل تثبیت شده اند.
وزیر امور خارجه عمان خاطرنشان كرد: من نگران اشتباهات معمولی آنها نیستم. نگران اشتباهاتی هستم كه امكان دارد كل منطقه را شعله ور كند. در مسافرت به تهران دیدم از نظر آنها تحریم های آمریكا بی جهت و بی منطق است. ایرانیان آماده اند كه در مورد سیاست خارجی شان گفتگو كنند اما در شرایطی متفاوت و نه زیر فشار.
وی تصریح كرد: آمریكا و كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس باید متوجه باشند كه یكدیگر را مقصر دانستن، بازی بسیار خطرناكی است.



1398/03/01
00:00:13
5.0 / 5
4638
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز