رییس سازمان پدافند غیرعامل خبر داد

مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیك و هسته ای

مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیك و هسته ای به گزارش سنج نیوز رئیس سازمان پدافند غیرعامل اعلام نمود: تا اواسط سال 1399، پنجاه و یك شهر ایران به وسیله تجهیزات بومی به سامانه رصد تهدیدات بیولوژیك، شیمیایی و هسته ای مجهز می گردد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا جلالی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با بیان این خبر اظهار نمود: خوشبختانه امروز ظرفیت قابل توجهی در بومی سازی پدافندهای زیستی، شیمیایی، هسته ای و سایبری پیدا كردیم كه این نشان دهنده اثرات مثبت تحریم هاست كه نشان میدهد در صورت مدیریت شرایط ما می توانیم از این فرصت به خوبی استفاده نمائیم.
به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل هم اكنون 200 محصول پایه تولید داخل در حوزه سایبری در شركت های دانش بنیان داخلی تولید شده كه قبل از این هیچ یك از این محصولات را در اختیار نداشته ایم. برای مثال سامانه استراتژیك «اسكادا» تولید شده كه اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد.
وی با بیان این كه رشد تولید محصولات داخلی می تواند تضمین امنیت 100 درصدی را برای ایران به ارمغان بیاورد، افزود: امروز اولین آزمایشگاه «BSL3» افتتاح می شود كه برای اولین بار در كشور تولید شده و امكان رصد خیلی از تهدیدات بیولوژیك را خواهد داشت. امروز تعداد زیادی از این تجهیزات در حال ساخت و نصب هستند و اولین آن در حرم امام رضا (ع) نصب شده و كار خودرا آغاز نموده است.




منبع:

1398/08/18
14:48:10
5.0 / 5
4273
تگهای خبر: ایران , تحریم , ساخت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز