نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد مطرح كرد

تلاش آمریكا برای وادار كردن دیگر كشورها به نقض قطعنامه ۲۲۳۱

تلاش آمریكا برای وادار كردن دیگر كشورها به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ به گزارش سنج نیوز نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در اطلاعیه ای تصریح كرد كه آمریكا اعضای سازمان ملل را تهدید می كند كه یا قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض كند یا با تنبیه مواجه شوند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این بیانیه آمده است:
یك مقام وزارت خارجه آمریكا به نیویورك سفر كرد كه با اعضای شورای امنیت ملاقات كند تا بر مبنای ادعای نادرست وزارت خارجه آمریكا «اهمیت پاسخگو كردن ایران به خاطر عدم توجه به قطعنامه های شورای امنیت در مورد توسعه و آزمایش موشك های بالستیك» را خاطر نشان كند. به آمریكا یادآوری می شود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت كه آمریكا هم بانی آن بود و به اجماع تصویب گردید، جایگزین همه قطعنامه های سابق شورای امنیت در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گردید و آن قطعنامه برجام را تأیید كرد.
پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اش ذیل برجام تابحال ۱۴ بار توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید شده است.
همین طور، برخلاف جعلیات و دروغ پراكنی آمریكا، هیچ یك از موشك های ایران "طراحی شده برای پرتاب تسلیحات هسته ای» نیستند و لذا، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به هیچ طریقی فعالیت های در رابطه با موشك های بالستیك متعارف جمهوری اسلامی ایران را محدود نمی كند.
در نتیجه، فعالیت های اینچنینی ایران غیرسازگار با قطعنامه نیستند بلكه خارج از چارچوب یا دایره صلاحیت قطعنامه قرار می گیرند.
اما آمریكا در نقض آشكار و جدی قطعنامه ۲۲۳۱ از برجام خارج شده است. بدتر اینكه، آمریكا بعنوان یك عضو دائم شورای امنیت، بی شرمانه دیگر اعضای سازمان ملل را تهدید می كند كه یا آن قطعنامه را نقض كنند یا با تنبیه مواجه شوند. این یك سیاست واقعاً مخرب و ریاكارانه است.
به جای كوشش برای انتشار اتهامات ساختگی و سو استفاده از شورای امنیت برای پیشبرد سیاست های بدخواهانه ضد ایران، مقامات آمریكایی باید مسئولانه بر مبنای تعهدات بین المللی شأن عمل كنند و به اعضای شورای امنیت توضیح دهند كه چرا كشورشان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می كند و چرا تلاش دارند دیگر دولت ها را وادارند كه همان كار را بكنند.



1398/02/13
12:16:28
5.0 / 5
4494
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز